موازی كاری بلای جان صنایع دستی شده است

موازی كاری بلای جان صنایع دستی شده است آثارنیوز: اصفهان - رئیس دانشكده صنایع دستی دانشگاه هنر اصفهان اظهار داشت: موازی كاری نهادها و دستگاه های مختلف از موانع و مشكلات صنایع دستی كشور است.


'میثم براری' روز شنبه در گفتگو با ایرنا، با اشاره به اینكه صنایع دستی مانند آب زاینده رود مورد غفلت، قرار گرفته، تصریح كرد: نبود یك مرجع اصلی تصمیم گیر و فراگیر از موانع تحول در بخش صنایع دستی است، بنابراین بسیار دیده شده كه مجموعه هایی مانند سازمان میراث فرهنگی، دانشگاه ها، شهرداری و اتحادیه ها منفرادنه تصمیماتی اتخاذ می كنند كه در كل برای مجموعه صنایع دستی سودبخش نیست.
وی نگاه ماندگار و دراز مدت به جای چاره اندیشی روزانه و روزمرگی را بعنوان راهكاری برای حل مشكلات صنایع دستی بخصوص در بخش سیاست گذاری و تصمیم سازی ارزیابی كرد.
عضو هیأت علمی دانشكده صنایع دستی اصفهان همچنین، عدم برنامه ریزی دقیق را از دیگر موانع رشد بخش صنایع دستی دانست و تصریح كرد: آینده نگری و اتكا به دانش و مهارت فعالان عرصه دستی باید در برنامه ریزی مدیران جای خویش را بیش از گذشته باز كند.
به گفته رئیس دانشكده صنایع دستی دانشگاه هنر اصفهان، تولید انبوه و كسب بازارهای جهانی نیازمند حمایتهای جدی دولت هم هست، چونكه ارتباط موثر با سایر كشورها و تولید بازارهای جدید از وظایف دستگاه های متولی و حاكمیتی به حساب می آید.
این استاد دانشگاه خواهان حمایت دستگاههای مختلف از رساله ها و نظرات كارشناسی دانشجویان شد و ابراز امیدواری كرد كه با بها دادن بیشتر به جوانان و دانشجویان از توانمندیهای آنان برای پیشرفت و شكوفایی هرچه بیشتر صنایع دستی استفاده گردد.
به گزارش آثارنیوز به نقل از ایرنا، طبق آمارهای اعلام شده در مجموع 602 رشته صنایع دستی در جهان شناسایی شده كه 299 رشته آن مربوط به ایران و از این تعداد 196 رشته در اصفهان به ثبت رسیده است.
با وجود اینكه شورای جهانی صنایع دستی، روز چهاردهم شهریور سال 94، اصفهان را از بین شش شهر جهان بعنوان شهر جهانی صنایع دستی برگزید، اما زری بافی، ترمه، مخمل، گیوه دوزی، قفل سازی سنتی، علامت سازی، فیروزه كوبی، سفره بافی و كاغذ سازی سنتی همچون صنایع دستی كم رونق و درحال ركود استان است.
ت / 6020 / 1339


1397/05/13
12:58:22
5.0 / 5
4876
تگهای خبر: صنایع دستی , هنر
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۲ بعلاوه ۳
خبرگزاری آثار تاریخی و گردشگری
asarnews.ir - حقوق مادی و معنوی سایت آثارنیوز محفوظ است

آثارنیوز

خبرگزاری آثار تاریخی و گردشگری