مدیركل راه آهن لرستان:

راه اندازی پل روگذر برای ایمنی بیشتر گردشگران در منطقه بیشه لازم است

راه اندازی پل روگذر برای ایمنی بیشتر گردشگران در منطقه بیشه لازم است به گزارش آثارنیوز، لرستان مدیرکل راه آهن لرستان اظهار داشت: راه اندازی پل روگذر برای ایمنی بیشتر گردشگران در منطقه بیشه ضرورت دارد.


رحمت رحمت نژاد امروز سی ام فروردین ماه در جشنواره رود و ریل که در روستای هدف گردشگری بیشه برگزار گردید، بیان کرد: راه آهن در معرفی آبشار روستا و جاذبه های گردشگری نقش به سزایی ایفا کرده است.
وی با اعلان اینکه راه آهن لرستان در شبکه ریلی کشور به خاطر منطقه خاص آن و خوش آب و هوایی ایستگاه بیشه، مورد توجه است، افزود: در سوم مرداد ۱۴۰۰ اتفاق خجسته ای که رخ داد در چهل و چهارمین جلسه سازمان میراث جهانی یونسکو راه آهن شبکه ریلی کشور از بندر امام تا بندر ترکمن به عنوان طولانی ترین راه آهن ریلی کشور ثبت گردید و این مسیر جاذبه های گردشگری بسیار دل انگیزی دارد.
مدیر کل راه آهن لرستان با اعلان اینکه مسیر ریلی لرستان ۱۶۰ کیلومتر است که دارای جاذبه های گردشگری بوده و ۲۹ کیلومتر تونل دارد، اظهار داشت: راه آهن لرستان یکی از مسیرهای ریلی خاص کشور شمرده می شود.
رحمت نژاد با اشاره به اینکه به سبب ارزان بودن، ایمنی و آرامش حمل و نقل ریلی مورد توجه بوده و یک صنعت توریستی را تحت عنوان گردشگری ریلی ایجاد کرده است، اضافه کرد: راه اندازی پل روگذر برای ایمنی بیشتر گردشگران در منطقه بیشه لازم است.
وی گردشگری را سومین صنعت تجارت جهانی عنوان نمود و با اعلان اینکه راه آهن در این مساله دخیل است، اظهار داشت: راه آهن لرستان دارای قطار ریل باس با ۳۴۰ نفر جمعیت و قطار محلی با ۳۰۰ نفر ظرفیت است که ۵۰ درصد ظرفیت این دو قطار به گردشگران سراسر کشور اختصاص یافته است.




منبع:

1403/01/31
13:25:08
5.0 / 5
109
تگهای خبر: ایمنی , توریست , جشنواره , راه اندازی
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۳ بعلاوه ۵
خبرگزاری آثار تاریخی و گردشگری
asarnews.ir - حقوق مادی و معنوی سایت آثارنیوز محفوظ است

آثارنیوز

خبرگزاری آثار تاریخی و گردشگری