گام هفدهم نمایشگاه گردشگری ، ۳۰

اصفهانی ها برای گردشگران چینی نقشه کشیدند

اصفهانی ها برای گردشگران چینی نقشه کشیدند به گزارش آثارنیوز، یکی از برنامه های حاشیه ای نمایشگاه گردشگری و صنایع وابسته رونمایی از نقشه ای بود که شهرداری اصفهان به زبان چینی تهیه و طراحی نموده است.



به گزارش آثارنیوز به نقل از مهر، نقشه تخصصی گردشگری اصفهان به دو زبان چینی و انگلیسی توسط اداره گردشگری سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان منتشر و در هفدهمین نمایشگاه بین المللی گردشگری و صنایع وابسته که از ۲۳ تا ۲۶ بهمن برپا بود، رونمایی گردید.
این نقشه با نشانه ها و رنگ های مورد علاقه چینی ها توسط مهدی تمیزی طراحی و توسط فائزه آخوندی ترجمه شده است و به عنوان یکی نقشه راهنمای کاغذی و یک طرفه در اختیار هتلدارانی که بیشتر میزبان گردشگران چینی هستند، آژانس های فعال در حوزه کشور چین و مراکز گردشگری مهمی که پاتوق گردشگران چینی است قرار می گیرد.
علیرضا مساح، رئیس اداره گردشگری سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان، در رابطه با جزئیات و خصوصیت های این نقشه اظهار داشت: در نقشه گردشگری شهر اصفهان که به زبان چینی و انگلیسی نوشته شده، از هنر مینیاتور با طرح هایی از دوره های مختلف تاریخی بهره گرفتیم همینطور از رنگ آبی فیروزه ای که مورد علاقه گردشگران چینی است استفاده کردیم.
وی در رابطه با چرایی طراحی این نقشه هم اظهار داشت: از شروع سال تا کنون حدود ۶۰ هزار چینی به اصفهان سفر کرده اند همیشه توریست چینی داشتیم درحالی که اصلاً برای آنها محتوا به زبان چینی وجود نداشت نه در سایت و نه در هیچ نقشه گردشگری و اپلیکیشنی. بنا بر این این نقشه با معرفی نقاط گردشگری مهم شهر اصفهان طراحی شد تا در مرحله بعدی روی وبگاه و جستجوگر چینی بایدو بارگذاری شود.


منبع:

1402/11/30
09:29:19
5.0 / 5
317
تگهای خبر: بنا , تاریخ , توریست , سایت
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۲ بعلاوه ۲
خبرگزاری آثار تاریخی و گردشگری
asarnews.ir - حقوق مادی و معنوی سایت آثارنیوز محفوظ است

آثارنیوز

خبرگزاری آثار تاریخی و گردشگری