همزمان با شب های قدر

ساعت کار موزه ها و کاخ ها تغییر کرد

ساعت کار موزه ها و کاخ ها تغییر کرد آثارنیوز: ساعت بازدید از موزه ها، کاخ ها و محوطه های تاریخی به مناسبت شب های قدر کوتاه تر شد همین طور خیلی از موزه ها در روز 13 فروردین نیز تعطیل هستند.


به گزارش آثارنیوز به نقل از مهر، بنابر اعلام انجام شده از طرف مجموعه های تاریخی (موزه ها، کاخ ها، پایگاه ها و محوطه های تاریخی) تحت پوشش وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، ساعت بازدید در ایام جمعه (۱۰ فروردین)، یکشنبه (۱۲ فروردین)، و چهارشنبه (۱۴ فروردین) در نهایت تا ۱۷ خواهد بود. کاخ گلستان نیز اعلام نموده است به مناسبت شب های قدر و برگزاری مراسم مذهبی در مسجد ارگ تهران، بلیت فروشی در مجموعه میراث جهانی کاخ گلستان در روز جمعه ۱۰ فروردین تا ساعت ۱۶ خواهد بود، همین طور بلیت برای بازدید از محوطه کاخ گلستان نیز تا ساعت ۱۶: ۳۰ امکانپذیر است. در این جهت دو ورودی باب عالی و کوچه تکیه دولت مجموعه میراث جهانی کاخ گلستان در ساعت ۱۷ برای برگزاری مراسم شب های قدر بسته می شود. همین طور در ورودی میدان ارگ به سبب برگزاری مراسم مذهبی مسجد ارگ از ساعت ۱۵ بسته خواهد شد. درهای مجموعه میراث جهانی کاخ گلستان در روز شنبه ۱۱ فروردین نیز از ساعت ۱۰ بر روی گردشگران بازگشایی می شود. بلیت فروشی کاخ سعدآباد نیز در روز جمعه تا ساعت ۱۵ به انجام می رسد. موزه ها، کاخ ها و محوطه های تاریخی، شنبه ۱۱ فروردین ماه ۱۴۰۳ و روزهای بعد از شب قدر از ساعت ۱۰ فعالیت خودرا شروع می کنند. این مجموعه های تاریخی در روز ۱۳ فروردین ماه نیز تعطیل خواهند بود. در استانهای کشور نیز مدیران کل میراث فرهنگی ساعت کاری موزه های تحت پوشش وزارت میراث فرهنگی را اعلام نموده اند. محسن معصوم علیزاده مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی همدان از اعلام ساعت کاری موزه ها، ابنیه تاریخی و اماکن فرهنگی تحت پوشش این اداره کل در نوروز ۱۴۰۳ و ایام ماه مبارک رمضان و شب های قدر آگاهی داد و اظهار داشت: در شب های قدر ساعت بازدید اماکن تاریخی، موزه ها و پایگاه های ملی تا ساعت ۱۷ است و فردای شب قدر، ساعت فعالیت موزه ها از ۱۰ بامداد شروع خواهد شد.
مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی همدان اظهار داشت: همه موزه ها و اماکن تاریخی در روز ۱۳ فروردین، همزمان با روز طبیعت و سالروز شهادت حضرت علی (ع) تعطیل هستند.
همزمان با روز ۱۳ به در و شب شهادت حضرت علی (ع) تمامی موزه های گروه موزه های دفینه شامل موزه خودرو های تاریخی، موزه زمان، کاخ مرمر یا موزه هنر ایران، موزه هنرهای ملی اصفهان، موزه گوهر و آرایه های تاریخی، پول، هنر اسلامی و هنر جهان و موزه نور و روشنایی یزد نیز تعطیل خواهند بود.

1403/01/12
14:01:05
5.0 / 5
159
تگهای خبر: بنا , تاریخ , خودرو , صنایع دستی
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۴ بعلاوه ۳
خبرگزاری آثار تاریخی و گردشگری
asarnews.ir - حقوق مادی و معنوی سایت آثارنیوز محفوظ است

آثارنیوز

خبرگزاری آثار تاریخی و گردشگری