میراث فرهنگی گلستان با افتتاح و كلنگ زنی 16پروژه به استقبال دهه فجر رفت

میراث فرهنگی گلستان با افتتاح و كلنگ زنی 16پروژه به استقبال دهه فجر رفت آثارنیوز: گرگان- مدیركل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گلستان با تبریك دهه فجر انقلاب اسلامی؛ از افتتاح و كلنگ زنی 16 پروژه به این مناسبت در حوزه های گردشگری و صنایع دستی شهرستان های مختلف استان اطلاع داد.


به گزارش روز پنجشنبه ایرنا از میراث فرهنگی، ابراهیم كریمی همینطور با تسلیت ایام سوگواری شهادت حضرت فاطمه (س) اظهار نمود: همچون پروژه های قابل بهره برداری استان؛ اقامتگاه سنتی خزر با اعتبار یك میلیارد و 200میلیون ریال و اشتغالزایی برای 29 نفر است كه در شهرستان مرزی گمیشان در شمال غرب استان اجرا شده است.
به قول وی؛ اقامتگاه سنتی سعیدی نژاد با اعتبار 800 میلیون ریال و اشتغالزایی 11 نفر هم در این شهرستان بهره برداری می گردد.
وی اضافه كرد: مركز تخصصی حصیر بافی با اعتبار 150 میلیون ریال و تولید اشتغال برای 10 نفر در روستای مهتر كلاته و مركز تخصصی صنایع دستی -گلیم بافی با اعتبار 300 میلیون ریال و اشتغالزایی 15 نفر در روستای آلو كلاته از توابع شهرستان كردكوی هم اجرا و آماده بهره برداری است.
كریمی افزود: مركز خلاق نساجی سنتی با اعتبار 500 میلیون ریال و اشتغالزایی 6 نفر در موزه امیر لطیفی گرگان و اقامتگاه سنتی تركمن اوی خالد نبی با اعتبار 600 میلیون ریال و اشتغالزایی 36 نفر در شهرستان كلاله هم به این مناسبت افتتاح می گردد.
مدیركل میراث فرهنگی گلستان طرح های آماده كلنگ زنی را شامل اجرای زیرساخت های گردشگری تنگه چهل چای مینودشت با اعتبار 4 میلیارد و913 میلیون ریال، زیر ساخت های گردشگری محور فارسیان - سنگ فرش مسیر آبشار گالیكش با اعتبار3 میلیارد و 562 میلیون ریال و زیرساخت های گردشگری باغ تاشته شهرستان رامیان را با اعتبار 4 میلیارد و 335 میلیون ریال اعلام نمود.
به قول وی؛ آماده سازی زیر ساخت های گردشگری در روستاهای دارای هدف گردشگری جعفرآباد گرگان با اعتبار یك میلیارد ریال، مجموعه گردشگری توسكستان با اعتبار 2 میلیاردو 20 میلیون ریال، تولید زیر ساخت های منطقه گردشگری زاو شهرستان كلاله با اعتبار یك میلیارد ریال و ساماندهی مجموعه گردشگری تالاب آلما گل گنبد كاووس با اعتبار 6 میلیارد و 450 میلیون ریال هم به این مناسبت اجرایی می گردد.
او همینطور سه پروژه شاخص حوزه گردشگری گلستان را شامل كلنگ زنی پروژه تله كابین علی آباد كتول با میزان سرمایه گذاری 790 میلیارد ریال و اشتغالزایی 362 نفر، هتل پنج ستاره شركت نسیم گرگان زمین با میزان سرمایه گذاری 650 میلیارد ریال و اشتغالزایی 200 نفر و پروژه آرمان طبیعت در شهرستان بندرگز با میزان سرمایه گذاری 2هزار میلیاردریال و اشتغالزایی 982 نفر اعلام نمود.
كریمی اظهار داشت: در این ایام نمایشگاه هایی از توانمندی های هنرمندان صنایع دستی همزمان در 14 شهرستان استان و نمایشگاه مشاغل خانگی در روستاهای هدف گردشگری برگزار می گردد.
به قول وی؛ دیدار با خانواده شهدا، غباروبی مزار شهیدان، دیدار با فعالان حوزه صادرات صنایع دستی و یگان حفاظت آثار میراث فرهنگی، برگزاری مسابقات فرهنگی- ورزشی، تقدیر از نخبگان علمی و فرهنگی، برگزاری مسابقه عكاسی نماز و نیایش ویژه فرزندان كاركنان اداره كل، برگزاری نشست با مبحث گفتمان انقلابی و نصب پارچه های مشكی مزین به نام حضرت زهرا(س) و پرچم جمهوری اسلامی نسبت به تكریم و تعظیم این ایام از دیگر برنامه های تدوین شده در دهه فجر است.
1648
تنظیم وانتشار: پری سالارنیا


1396/11/12
15:14:48
5.0 / 5
4628
تگهای خبر: روستا , صنایع دستی , فرهنگ , گردشگری
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۵ بعلاوه ۴
خبرگزاری آثار تاریخی و گردشگری
asarnews.ir - حقوق مادی و معنوی سایت آثارنیوز محفوظ است

آثارنیوز

خبرگزاری آثار تاریخی و گردشگری