رونق اقتصاد جهانی در دست گردشگران

رونق اقتصاد جهانی در دست گردشگران آثارنیوز: خراسان رضوی در سال میلادی 2024 با گردشگری، رکورد 11.1 تریلیون دلاری را به اقتصاد جهانی اضافه کنید.


به نقل از بلومبرگ، تأثیر اقتصادی جهانی صنعت سفر همچنان درحال افزایش است و انتظار می رود امسال به رکورد ۱۱.۱ تریلیون دلار برسد و از بالاترین رقم قبلی خود یعنی ۱۰ تریلیون دلار در سال ۲۰۱۹ فراتر رود.
پیش بینی می شود در یک دهه دیگر، گردشگری به صنعت ۱۶ تریلیون دلاری تبدیل گردد که در آن زمان ۱۱.۴ درصد از تولید ناخالص داخلی جهانی را تشکیل می دهد.
امروزه از هر ۱۰ نفر یک نفر در مشاغل در رابطه با گردشگری مشغول بکار است و تا سال ۲۰۳۴، به حدود ۱۲.۲ درصد از مشاغل جهانی که در این بخش نقش دارند، افزایش خواهد یافت.
همه اینها قسمتی از تحقیقات تأثیر اقتصادی جهانی ۲۰۲۴ است که شورای جهانی سفر و گردشگری (WTTC) منتشر نمود.
بازگشت رکورد سفر در سال ۲۰۲۳ بدون کمک زیادی از بازارهای چین و آمریکا انجام شد و همچنان ورودی های بین المللی بطور قابل توجهی از سطوح پیش از همه گیری عقب بودند. احتمال این که این بازارها به زودی بهبود یابند همان چیزی است که پتانسیل رکوردشکنی امسال را به وجود می آورد.
این واقعیت قابل توجه است که همچنان هزینه بیشتری برای سفرهای داخلی در مقایسه با سفرهای خارجی خرج می شود و امسال، رکورد ۵.۴ تریلیون دلار آمریکا را به خود اختصاص خواهد داد که ۱۰ درصد نسبت به سال ۲۰۱۹ بالا رفته است.



1403/01/20
13:17:46
5.0 / 5
120
تگهای خبر: سفر , گردشگران , گردشگری
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۴ بعلاوه ۳
خبرگزاری آثار تاریخی و گردشگری
asarnews.ir - حقوق مادی و معنوی سایت آثارنیوز محفوظ است

آثارنیوز

خبرگزاری آثار تاریخی و گردشگری