كاربری 15 خانه تاریخی در اصفهان به گردشگری تغییر می یابد

كاربری 15 خانه تاریخی در اصفهان به گردشگری تغییر می یابد آثارنیوز: اصفهان - ایرنا - مدیركل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان از تغییر كاربری 15 باب خانه تاریخی در اصفهان به منظور تولید تاسیسات گردشگری در این خطه اطلاع داد.


به گزارش آثارنیوز به نقل از ایرنا به نقل روابط عمومی اداره كل میراث فرهنگی استان اصفهان فریدون الله یاری روز پنجشنبه با اشاره به اینكه برنامه ریزی برای تغییر كاربری خانه های تاریخی اصفهان به گردشگری در دستور كار میراث فرهنگی قرار گرفته است اضافه كرد: هم اینك و در مرحله تغییر كاربری خانه های تاریخی اصفهان، 15 باب خانه بعد از تغییر كاربری آماده بهره برداری شده است.
وی اظهار نمود: با تمهیدات این اداره كل، سرمایه گذاری در حوزه خانه های تاریخی در اصفهان رونق پیدا كرده است.
مدیركل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان اضافه كرد: هم اینك تلاش می گردد تا در جهت حمایت از مالكان خانه های تاریخی و همینطور سرمایه گذاران بخش خصوصی تسهیلاتی در زمینه حفظ و احیای این خانه ها بعنوان تاسیسات گردشگری اختصاص پیدا كند.
الله یاری همینطور تصریح كرد: خانه های تاریخی اصفهان می توانند به افزایش ظرفیت اقامتگاه های سنتی اصفهان كمك كنند.
وی یادآوری كرد: تغییر كاربری خانه های تاریخی از یك سو به منظور حفاظت از این خانه ها و از جانب دیگر تولید تاسیسات گردشگری در مركز شهر اصفهان است كه بدلیل كمبود زمین امكان آن وجود نداشت.
وی اضافه كرد: به این منظور تلاش بر آن است تا با جلب حمایت بانك ها و موسسات مالی اعتبارات و تسهیلات لازم را برای تغییر كاربری خانه های تاریخی محقق شود و در همین راستا برای هر كدام از این خانه ها تسهیلات سازمانی پیش بینی شده است.
در استان اصفهان بیش از 600 خانه تاریخی وجود دارد كه بیش از نیمی از آنها در شهر اصفهان قرار دارد.
استان اصفهان با بیش از 22 هزار بنا و اثر تاریخی كه یكهزار و 850 مورد آن به ثبت ملی و هفت اثر آن به نام های میدان نقش جهان، كاخ چهلستون، باغ فین كاشان و مسجد جامع و سه قنات به نام های ' وزوان'، ' مزدآباد ' و ' مون ' به ثبت جهانی رسیده، كانون توجه گردشگران داخلی و خارجی است.
ت/6994 / 6022 خبرنگار: آرزو فلاح - انتشار دهنده: عمادی


1396/10/07
20:27:14
5.0 / 5
4890
تگهای خبر: فرهنگ , گردشگری , میراث فرهنگی
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۴ بعلاوه ۵
خبرگزاری آثار تاریخی و گردشگری
asarnews.ir - حقوق مادی و معنوی سایت آثارنیوز محفوظ است

آثارنیوز

خبرگزاری آثار تاریخی و گردشگری