كشف دالان مخفی در كارگاه مومیایی مصریان باستان

كشف دالان مخفی در كارگاه مومیایی مصریان باستان آثارنیوز: باستان شناسان در جریان كاوش جدیدی در كارگاه مومیایی كه در سال 2018 در شهر «سقاره» كشف شده بود به دالانی مخفی شامل تابوت های باستانی رسیدند.


به گزارش آثارنیوز به نقل از ایسنا و به نقل از انشنت اوریجینز، این پروژه که با همکاری باستان شناسان آلمانی و مصری صورت گرفته است، اطلاعات کلیدی و جدیدی را درباره کسب و کارهای در رابطه با تدفین و مرگ در مصر باستان و روش های مختلفی که کارکنان این کارگاه برای مومیایی کردن افراد مختلف استفاده می کردند عرضه کرده است.
بگفته کارشناسان بعضی از اجساد کشف شده در این دالان مخفی که در نزدیکی یک مقبره بزرگ قرار داده شده بودند به کاهنان یکی از الهه های پر رمز و راز مصر باستان تعلق دارند.
این اکتشاف جدید در کارگاه مومیایی متعلق به دودمان بیست و ششم مصر باستان (۶۶۴ تا ۵۲۵ قبل از میلاد) که بقایای ۵۴ نفر و ۵ تابوت را در خود جای داده، صورت گرفته است.
در جریان این کاوش، صندوقچه‎ای شامل ظروف سفالین کارگران این کارگاه، هزاران مجسمه مخصوص مراسم تدفین مصر باستان و یک ماسک نقره ای مخصوص مومیایی که نادر شمرده می شود نیز کشف شد.
این دالان مخفی، پشت دیوار سنگی ۲۶۰۰ ساله و درحالی که چهار تابوت چوبی در آن قرار داشت، کشف شد.
بگفته کارشناسان از این اکتشاف جدید می توان نتیجه گرفت کارکنان این کارگاه گزینه های مختلفی با هزینه های متفاوت برای مومیایی کردن پیشنهاد می دادند.
همین طور این احتمال وجود دارد که کارگاه های مومیایی کردن زمانی در سراسر مصر وجود داشته اند اما به مرور زمان توسط غارتگران از بین رفته اند.




منبع:

1399/02/15
20:43:14
5.0 / 5
3038
تگهای خبر: باستانی , مومیایی
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۲ بعلاوه ۵
خبرگزاری آثار تاریخی و گردشگری
asarnews.ir - حقوق مادی و معنوی سایت آثارنیوز محفوظ است

آثارنیوز

خبرگزاری آثار تاریخی و گردشگری