مدیركل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری:

عده ای هویت و تاریخ قزوین را نشانه گرفته اند

عده ای هویت و تاریخ قزوین را نشانه گرفته اند آثارنیوز: قزوین - مدیركل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری قزوین به عملكرد برخی مسئولان شهری انتقاد نمود و اظهار داشت: عده ای هویت و تاریخ این شهر را نشانه گرفته اند.


محمد علی حضرتی دوشنبه شب در آیین عزاداری اربعین حسینی كه در حسینیه امینی ها برپا شد، اضافه كرد: برخی جسورانه تاریخ و هویت این شهر را بازی و هدف گرفته اند و شاید دلیل این كار سكوت من و شماست.
وی افزود: بنابراین عده ای هویت، تاریخ و بزرگان این شهر را دستاویز و ملعبه طمع خود كرده اند.
مدیركل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری قزوین اظهار داشت: این عده خویش را در ظاهر مذهبی نشان می دهند و در اداره برای اقامه نماز از یك ساعت پیش از اذان آماده وضو اند اما در تعقیبات نماز به فكر معاملات زمین خود در مناطقی چون نیاوران و پونك بوده و دائم برای منافع خود در حال نقشه كشی هستند.
حضرتی ها تصریح كرد: همه ما می دانیم كه به نام دین و كسانی كه خویش را مدعی دین می دانستند امام حسین (ع) را به شهادت رساندند و خاندان پیامبر اسلام (ص) را بعنوان خارجی به اسارت بردند و مرتكب این همه جنایت شدند.
وی افزود: آنچه بر شهر قزوین رفته است هم به نام دین صورت گرفت و اگر این افراد آزموده شوند خواهیم دید كه بویی از دین نبرده اند.
حضرتی ها اظهار داشت: وقتی از محلات تاریخی و قدیمی این شهر عبور می كنم می بینم كه چقدر قزوین مظلوم است و كسانی كه از من و شما رای گرفتند و بر مسند خدمت نشستند در حال خیانت هستند و ای كاش رسانه های ما نسبت به این اتفاقات سكوت پیشه نكنند.
مدیركل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری قزوین با اشاره به درخواست مدیریت شهری برای تعریض معابر در محلات قدیمی، اظهار داشت: به ما می گویند اگر در كوچه های محلات قدیمی و تاریخی آتش سوزی بشود چه باید كرد كه باید به آنها گفت شما كه اینقدر از مردم پول می گیرید، بروید فناوری خویش را بروز كنید، چرا تجهیزات اتش نشانی شهر نباید بروز باشد، چه نیازی است كه خودروهای بزرگ و سنگین آتش نشانی را به داخل كوچه ها و معابر باریك محلات تاریخی بیاورید؟
وی افزود: این تعریض ها نه برای آوردن خودروی آتش نشانی و خدمت به شهروندان است بلكه حربه ای برای تراكم فروشی است.
حضرتی ها اظهار داشت: در سال 86 در كمیسیون ماده 5 مصوب شد در هركوچه ای با عرض بیشتر از 10 متر مجوز ساخت واحدهای 4 و 5 طبقه داده شود كه میزان مجاز 2 طبقه و سایر تحت تراكم فروشی بوده است و باید گفت به بهانه آوردن خودروهای امدادی می خواهند تراكم فروشی كنند و باید گفت چرا اینقدر به مردم دروغ می گویید؟
وی با اشاره به اینكه امیدواریم تصمیم گیرندگان برای شهر قبل از تصمیم گیری های خود به وجدانشان رجوع كنند، تصریح كرد: این محلات قدیمی زمانی پرارزش هستند كه آثار با ارزش آنها باقی بماند و در كنار آن بافت اجتماعی این نقاط هم پابرجا باشد.
بدنبال ابلاغ مصوبه شورای عالی معماری و شهرسازی در مورد طرح خیابان شهید انصاری شرقی و تغییرات بوجود آمده در آن اختلاف میان اداره كل میراث فرهنگی و شهرداری و شورای شهر بالا گرفته است.
میراث فرهنگی از این مصوبه استقبال كرده و آنرا باعث جلوگیری از تخریب و صدمه به بافت قدیمی و آثار تاریخی محله بلاغی دانسته است اما مدیریت شهری قزوین اعتقاد دارد این مصوبه خواسته شهروندان بوده و اجرا نشدن آن باعث تولید مشكلات ترافیكی شده و عدم توسعه این بخش از شهر را بدنبال دارد.
در طرح خیابان شهید انصاری شرقی كه دنباله بخش غربی بود مقرر شده بود تا خیابانی به شكل مستقیم در محله بلاغی و باغ دبیر به عرض 30 متر با قابلیت تردد خودروها تولید شود كه بعد از مصوبه شورای عالی معماری و شهرسازی این طرح با تغییر مواجه گردید و مقرر شد تا پروژه مربوطه از خیابان به محوریت پیاده رو تبدیل گشته و دارای یك عرض 6 متری با 2 پیاده راه سه و نیم متری باشد.
خبرگزاری جمهوری اسلامی قبل از این نظرات مسئولان شهری را هم در این باره منتشر نموده بود و در این خصوص همچنان تلاش می گردد.
3013


1397/08/08
13:42:28
5.0 / 5
4663
تگهای خبر: آثار تاریخی , آیین , بنا , تاریخ
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۲ بعلاوه ۴
خبرگزاری آثار تاریخی و گردشگری
asarnews.ir - حقوق مادی و معنوی سایت آثارنیوز محفوظ است

آثارنیوز

خبرگزاری آثار تاریخی و گردشگری