معاون عمرانی استاندار كرمانشاه:

اورامانات به منطقه هدف گردشگری تبدیل می گردد

اورامانات به منطقه هدف گردشگری تبدیل می گردد آثارنیوز: كرمانشاه- معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری كرمانشاه اظهار داشت: در سال های اخیر شاهد توسعه بسیار چشمگیر گردشگری در منطقه اورامانات بوده ایم و این منطقه به تدریج در حال تبدیل شدن به یك منطقه هدف گردشگری می باشد.


به گزارش آثارنیوز به نقل از ایرنا؛ مهرداد سالاری روز پنجشنبه در حاشیه بازدید یك روزه معاون توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری از طرح ها و پروژه های گردشگری و روستایی منطقه اورامانات، اضافه كرد: این منطقه با عنایت به برخورداری از یك طبیعت بكر و زیبا، صنایع دستی و مواد غذایی متنوع و فرهنگ فولكلور غنی، از ظرفیت های بسیار ارزشمندی در حوزه گردشگری برخوردار می باشد.
وی تصریح كرد: گردشگری یكی از محورهای توسعه استان كرمانشاه است و با بهره گیری مناسب و هوشمندانه از پتانسیل های این حوزه می توان به بهبود وضعیت اشتغال استان كمك كرد.
سالاری خاطرنشان كرد: در دولت تدبیر و امید حمایت های گسترده و هدفمندی از صنعت گردشگری صورت گرفت و مردم منطقه اورامانات از این فضا و فرصت به خوبی بهره گرفتند.
وی اضافه كرد: در سال های اخیر اقامتگاه های بوم گردی بسیاری در این منطقه شروع به كار كرده اند كه در جذب گردشگران هم بسیار موفق ظاهر شده اند.
امروز آیین بهره برداری از اقامتگاه سابات روانسر بعنوان ششمین اقامتگاه استان با حضور استاندار كرمانشاه و معاون توسعه روستایی و مناطق ریاست جمهوری برگزار گردید.
اكنون چند اقامتگاه دیگر هم در روانسر در دست ساخت هستند كه به رونق این صنعت كمك خواهند كرد.
استاندار كرمانشاه هم در مراسم افتتاح این اقامتگاه اعلام نمود: برای پشتیبانی از كاشانه مسافر در روستاها به هر واحد مسكونی كه در این عرصه به فعالیت بپردازد مبلغ 300 میلیون ریال وام با بهره مناسب پرداخت می گردد.
هوشنگ بازوند تصریح كرد: همینطور دستگاه های خدمات رسان موظف می باشند زیرساخت های آب، گاز، برق و آسفالت را برای روستاهای گردشگری مهیا كنند.
اورامانات به چهار شهرستان پاوه، جوانرود، روانسر و ثلاث باباجانی اطلاق می گردد كه با حدود 300 هزار نفر جمعیت در شمال غربی استان كرمانشاه قرار دارد.
این منطقه به علت وجود آب فراوان، جنگل ها و مراتع بكر و غارها و سراب های مختلف یكی از مناطق گردشگری منطقه غرب كشور به حساب می آید.
3033/8066


1397/04/15
13:00:04
5.0 / 5
4632
تگهای خبر: اقامت , روستا , گردشگری
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۷ بعلاوه ۴
خبرگزاری آثار تاریخی و گردشگری
asarnews.ir - حقوق مادی و معنوی سایت آثارنیوز محفوظ است

آثارنیوز

خبرگزاری آثار تاریخی و گردشگری