كشف اشیای تاریخی مربوط در سراب آذربایجان

كشف اشیای تاریخی مربوط در سراب آذربایجان به گزارش آثارنیوز فرمانده یگان حفاظت میراث فرهنگی اظهار داشت: با هوشیاری و اقدام به موقع نیروهای یگان حفاظت استان آذربایجان شرقی، اشیای تاریخی با قدمت هزاره اول پیش از میلاد در سراب كشف و ضبط شد.


به گزارش روابط عمومی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی، سردار امیر رحمت الهی روز شنبه اضافه كرد: بر مبنای اخبار ارسال شده به یگان حفاظت استان آذربایجان شرقی از جانب دوستداران میراث فرهنگی در خصوص نگهداری و خرید و فروش اموال تاریخی و فرهنگی حاصل از حفاری غیرمجاز به دست فردی بومی از اهالی شهرستان سراب، بلافاصله تحقیقات در مورد احراز صحت و سقم مبحث در دستور كار یگان حفاظت استان قرار گرفت.
وی تصریح كرد: بعد از بررسی اولیه، با هماهنگی فرماندهی انتظامی و پلیس اطلاعات و امنیت عمومی آذربایجان شرقی و دریافت دستور مقام قضایی، نیروهای یگان حفاظت در عملیاتی مشترك با همكاری عوامل انتظامی در بازرسی از منزل فرد مذكور مقادیری اشیای تاریخی كشف كرد.
فرمانده یگان حفاظت میراث فرهنگی یادآوری كرد: این اشیا شامل ظرف سفالی منقوش، ظرف سفالی مینیاتوری، پیاله سفالی، شیء تزئینی از جنس سنگ و قطعاتی از جنس فلز است كه كشف و ضبط شد.
رحمت الهی ادامه داد: با عنایت به اعلام نظر كارشناسان میراث فرهنگی استان، اشیای مكشوفه دارای ارزش تاریخی بوده و قدمت آن ها به هزاره اول پیش از میلاد برمی گردد.
آذربایجان شرقی با بیش از یك هزار و 800 اثر تاریخی یكی از پنج استان برتر ایران در حوزه گردشگری می باشد.

 

1397/04/09
19:50:07
5.0 / 5
4447
تگهای خبر: تاریخ , فرهنگ , گردشگری , میراث فرهنگی
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۷ بعلاوه ۴
خبرگزاری آثار تاریخی و گردشگری
asarnews.ir - حقوق مادی و معنوی سایت آثارنیوز محفوظ است

آثارنیوز

خبرگزاری آثار تاریخی و گردشگری