مردم آذربایجان غربی در حفاظت از آثار تاریخی مشاركت كنند

مردم آذربایجان غربی در حفاظت از آثار تاریخی مشاركت كنند آثارنیوز: ارومیه- فرمانده یگان حفاظت میراث فرهنگی آذربایجان غربی با اشاره به دستگیری 171 حفار غیرمجاز آثار تاریخی در سال گذشته، اظهار داشت: با عنایت به اهمیت ابنیه های تاریخی این استان از مسئولان و اقشار مختلف مردم دعوت می گردد تا در امر حفاظت از این آثار مشاركت كنند.


سرهنگ حسن محمدی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اضافه كرد: امسال با انتخاب تعدادی از مردم روستایی و تشكیل سازمان های مردم نهاد بعنوان پاسدار میراث فرهنگی، زمینه حضور داوطلبانه و مشتاقانه مردم در حفاظت از آثار تاریخی فراهم می گردد.
وی با دعوت از علاقه مندان برای مشاركت در این زمینه، ادامه داد: استفاده از ظرفیت امامان جمعه جهت فرهنگ سازی و جلب همكاری های مردمی هم با جدیت امسال پیگیری می گردد.
محمدی بر ضرورت تحقق شعار سال جاری یگان حفاظت با عنوان ' مشاركت همگانی، حفاظت اطمینان بخش و سرمایه اجتماعی' تصریح كرد و اضافه كرد: تابحال تعداد زیادی از انجمن های دوست دار میراث فرهنگی در سطح استان فعال گشته است كه همكاری خوبی را در امر پیشگیری از جرایم فرهنگی با یگان حفاظت دارند.
وی با اشاره به اینكه پرونده حفاران غیرمجاز جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی ارجاع می شود، بیان كرد: همكاری های مناسبی با مراجع قضایی، فرماندهان انتظامی و سپاه استان وجود دارد و با متخلفان جرایم فرهنگی بدون بخشایش مقابله می گردد.
محمدی تعامل با فوریت های پلیس 110 و حضور به موقع واحدهای انتظامی را یكی از ظرفیت های خوب برای مقابله با سوداگران فرهنگی عنوان نمود و اظهار داشت: درصد بالایی از دستگیرهای حفاران غیرمجاز توسط واحدهای انتظامی صورت گرفته است.
محمدی اضافه كرد: برگزاری جلسات فعال سازی مشاركت های اجتماعی در شهرستان ها با حضور فرمانداران و سایر ارگان های ذیربط همچون فرماندهان انتظامی، سپاه، نمایندگان آموزش و پرورش و محیط زیست به منظور هماهنگی با یگان حفاظت همچون اقدامات سال قبل بود و همین رویكرد امسال هم پیگیری می گردد.
به گزارش آثارنیوز به نقل از ایرنا آذربایجان غربی دارای اماكن، بناها، محوطه ها، سایت ها و اشیای تاریخی ارزشمندی است كه حفاظت اطمینان بخش از این آثار فرهنگی كه به شكلی هویت تاریخی استان به حساب می آید، ضروری می باشد.
8135/3072


1397/02/24
13:33:08
5.0 / 5
4909
تگهای خبر: تاریخ , فرهنگ , میراث فرهنگی
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۷ بعلاوه ۳
خبرگزاری آثار تاریخی و گردشگری
asarnews.ir - حقوق مادی و معنوی سایت آثارنیوز محفوظ است

آثارنیوز

خبرگزاری آثار تاریخی و گردشگری