فصل جدید مرمت پل میرزا رسول میاندوآب آغاز می گردد

فصل جدید مرمت پل میرزا رسول میاندوآب آغاز می گردد آثارنیوز: مهاباد- مدیركل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی به تداوم مرمت و ساماندهی پل تاریخی میرزا رسول میاندوآب اشاره نمود و اظهار داشت: فصل جدید مرمت این پل بزودی آغاز می گردد.


جلیل جباری روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اضافه كرد: فصل جدید مرمت این پل شامل اصلاح كنوبندی، اجرای كف سازی عرشه پل، مرمت دستك های كناری و انجام مرمت های اضطراری است.
وی ادامه داد: برای اجرا و شروع مرمت این بنا، پیمانكار ذیصلاح هم انتخاب و مراحل قانونی آن طی شده است ولی به دلیل جریان سریع آب در بستر رودخانه، شروع مرمت امكان پذیر نیست و در صورت كاهش جریان رودخانه، عملیات اجرایی هم آغاز خواهد شد.
جباری بیان كرد: این پل تاریخی بعنوان یكی از آثار شاخص این شهرستان طی سالیان گذشته با تهدیدها و صدمه هایی مواجه شده بوده كه بر حسب لزوم مرمت های اضطراری از سوی این اداره كل در آن انجام شد.
وی ادامه داد: كارهای مرمتی كه در سه سال اخیر در این بنا اجرا شده، مربوط به اجرای بسترسازی و تقویت پی و فونداسیون بر مبنای طرح مصوبی است كه در شورای فنی اداره كل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مورد تایید اعضا قرار گرفت.
به گزارش آثارنیوز به نقل از ایرنا، پل میرزا رسول مربوط به دوره قاجاریه است و در میاندوآب، جاده میاندوآب به مهاباد، روی رودخانه سیمینه رود واقع شده است.
این اثر در تاریخ ۲۹ تیر ۱۳۷۷ شمسی با شمارهٔ ۲۰۶۸ به ثبت ملی رسیده است؛ طول این پل ۵۲ متر و دارای هفت دهنه بوده كه پنج دهنه آن سالم مانده است.
مصالح بكار رفته در این بنا در قسمت پایه ها و سیل شكن ها، سنگ و در بقیه قسمت ها آجر می باشد؛ در هفته دوم فروردین ۱۳۹۵ شمسی بر اثر طغیان رودخانه سیمینه رود قسمت هایی از این پل صدمه جدی دیده است.
8135/3093/3072


1397/02/20
20:44:40
5.0 / 5
4501
تگهای خبر: بنا , تاریخ , فرهنگ
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۴ بعلاوه ۳
خبرگزاری آثار تاریخی و گردشگری
asarnews.ir - حقوق مادی و معنوی سایت آثارنیوز محفوظ است

آثارنیوز

خبرگزاری آثار تاریخی و گردشگری