مدیركل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری كرمانشاه:

220 میلیارد تومان برای اشتغال بخش گردشگری اختصاص یافت

220 میلیارد تومان برای اشتغال بخش گردشگری اختصاص یافت آثارنیوز: كرمانشاه - مدیركل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان كرمانشاه اظهار داشت: امسال 220 میلیارد تومان تسهیلات به منظور تولید اشتغال در بخش گردشگری استان به متقاضیان بخش خصوصی پرداخت خواهد شد.


به گزارش آثارنیوز به نقل از ایرنا، جلیل بالایی روز پنجشنبه در نشستی با مدیران و معاونان اداره كل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری كه در هتل پارسیان كرمانشاه برگزار شد، بیكاری را یك معضل دانست و تصریح كرد: نخستین اولویت ما در استان تولید اشتغال است.
وی اضافه كرد: جامعه از ما توقع دارد كه در بخش اشتغال تحولی جدی بوجود آورده و از مشاغل بخش میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری حمایت نماییم.
بالایی با تاكید بر اینكه تولید اشتغال گردشگری و صنایع دستی از اولویت های استان در سال پیش رو است، اظهار داشت: باید در پنج سال آینده حداقل 800 میلیارد تومان در بخش میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سرمایه گذاری نماییم.
مدیركل میراث فرهنگی كرمانشاه عنوان كرد: به جهت اینكه بتوانیم به اهداف مدنظر خود در زمینه اشتغالزایی برسیم باید حتما 30 میلیارد تومان سرمایه گذاری جذب نماییم.
وی با اشاره به اینكه باید روستاهای هدف گردشگری شناسایی و روستاییان را به كسب درآمد با استفاده از جذب توریست ترغیب نماییم.
وی اظهار نمود: به علت اینكه روستاییان بیشتر به دنبال كسب درآمد از طریق های كشاورزی و دامپروری هستند، كار ما برای ترغیب آنان دشوار خواهد بود.
مدیركل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری كرمانشاه با اشاره به اینكه مردم باید طعم سرمایه گذاری در بخش گردشگری را بچشند، اظهار داشت: در كنار فعالیت های كشاورزی و دامداری در بخش خدمات هم فرصت های جدید خلق نماییم تا مردم بتوانند به راحتی سرمایه گذاری و درآمدزایی كنند.
بالایی در بخش دیگری از صحبت های خود استقبال مسافران نوروزی از كرمانشاه را مطلوب ارزیابی كرد و تصریح كرد: امسال 350 مراسم آیینی در سطح استان برگزار گردید و نوروزی شاد را برای مهمانان رقم زد.
به گفته وی، نوروز امسال بیش از 330 فروشگاه و سیاه چادر نوروزی در قالب 63 نمایشگاه بیش از چهار میلیارد تومان محصول فروختند كه نسبت به سال قبل 6 درصد رشد داشته است.
وی با اشاره به اینكه آمار بازدید از اماكن تاریخی استان بیش از 36 درصد رشد داشته است، گقت: آمار نشان داده است كه كرمانشاه مقصد اصلی مسافران ورودی بود و آنان حداقل 36 تا 48 ساعت را در این استان سپری كردند.
استان كرمانشاه دارای بیش از چهار هزار اثر تاریخی شناسایی شده است كه تابحال بیش از 2 هزار و 200 اثر آن ثبت ملی شده است.
استان كرمانشاه با 2 میلیون نفر جمعیت و 32 شهر و 2 هزار و 622 روستا دارای جاذبه های گردشگری و طبیعی فراوانی است.
8066/7445


1397/01/30
15:21:26
5.0 / 5
4861
تگهای خبر: تاریخ , روستا , صنایع دستی , فرهنگ
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۳ بعلاوه ۳
خبرگزاری آثار تاریخی و گردشگری
asarnews.ir - حقوق مادی و معنوی سایت آثارنیوز محفوظ است

آثارنیوز

خبرگزاری آثار تاریخی و گردشگری