ثبت آثار تاریخی لرستان در لیست آثار ملی

ثبت آثار تاریخی لرستان در لیست آثار ملی به گزارش آثارنیوز فرمانده یگان حفاظت اداره كل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری لرستان اظهار داشت: هم اكنون 2 هزار و 333 اثر تاریخی این استان از بین پنج هزار اثر تاریخی، در لیست آثار ملی ثبت شده است.


به گزارش آثارنیوز به نقل از ایرنا عباس دولتشاهی روز دوشنبه در آیین اختتامیه دومین كارگاه آموزشی تشكل های مردمی غرب كشور در سالن جلسات اداره كل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اظهار نمود: لرستان دارای 57 هزار سال قدمت تاریخی و یكی از زیستگاه های اولیه حیات انسان است.
به گفته وی از سال قبل نگاهی فرهنگی در این یگان برای استفاده از ظرفیت های برون سپاری به منظور حفاظت از آثار تاریخی دنبال می گردد كه در این راستا یش ازپنج هزار و100 دانش آموز در مقطع دبیرستان و یك هزار و 700 دانشجو جهت مشاركت اجتماعی جهت تامین امنیت گردشگران و حفاظت از آثار تاریخی آموزش داده شده است.
فرمانده یگان حفاظت اداره كل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری لرستان اظهار داشت: در جهت حفاظت و پیشگیری از جرایم در حوزه میراث فرهنگی این استان در 2 سال متوالی مقام نخست در سطح كشور را كسب كرده است.
وی بیان كرد: 187 دستگاه فلزیاب و گنج یاب به مركز مین زدایی كشور تحویل داده شده است.


 

1396/12/07
15:12:51
5.0 / 5
5221
تگهای خبر: آثار تاریخی , تاریخ , صنایع دستی , فرهنگ
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۹ بعلاوه ۳
خبرگزاری آثار تاریخی و گردشگری
asarnews.ir - حقوق مادی و معنوی سایت آثارنیوز محفوظ است

آثارنیوز

خبرگزاری آثار تاریخی و گردشگری