میزبان آئین بزرگداشت میراث اروپایی

میزبان آئین بزرگداشت میراث اروپایی به گزارش آثارنیوز آیین بزرگداشت میراث اروپایی در تالار شهر هامبورگ به صورت رسمی راه اندازی شد.



به گزارش آثارنیوز به نقل از مهر، در ماه های آینده، با پیام «به اشتراك گذاری میراث»، پروژه ها و رویدادهای مربوط به آثار تاریخی و سنت ها در همه جای اروپا به نمایش درمی آید. كمیسیون اروپا می خواهد آگاهی از اهمیت اجتماعی و اقتصادی میراث فرهنگی را افزایش دهد.
هدف از برگزاری بزرگداشت میراث اروپایی بررسی تاریخ اروپا عنوان شده است. «مونیكا گروترز»، وزیر فرهنگ ایالتی اظهار داشت: «اروپا نه تنها محل زندگی شهروندان اروپایی است، بلكه تاریخ غنی و توسعه یافته ای دارد. »
وی اضافه كرد: «آنچه در اروپا تولید شده است و آنچه كه ما را اروپایی می سازد، مهم تر از دغدغه ادغام است كه در خیلی از نقاط اروپا دیده می گردد. اروپا بیش از اینكه، منطقه ای برای تجارت آزاد باشد، یك اتحادیه برای صلح و امنیت است. »
بر اساس این گزارش كه رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در آلمان آن را تهیه كرده و برای انتشار در اختیار مهر قرار داده، تاكنون، ۱۳۰ پروژه در سراسر آلمان تلاش كرده اند تا توجه مردم به خصوص جوانان را به فرهنگ اروپایی جلب كنند. در مكلنبورگ-فورپومرن، یك شب طولانی در كاخ های منطقه شمالی در ماه ژوئن برگزار می گردد كه تاریخ و فرهنگ كل منطقه جنوب دریای بالتیك را نمایش می دهد. در شهر لوبك، تیلمان بندیكوسكی در موزه اروپایی هانزه، بازی هایی طراحی نموده است كه به درك روابط در قرون وسطی و دوره های مختلف كمك می نماید.
گروترز در این باره می گوید: «ما در حال ابداع بازی های شبیه سازی شده برای دانش آموزان و بزرگسالان جوان هستیم. شركت كنندگان می توانند، در این بازی ها خویش را در نقش بازیگران اتفاقات سال ۱۵۱۸ قرار دهند و یك ساعت و نیم بازی كنند. این بازی ها برای مدارس مجانی است. » این یكی از ۴۰ پروژه ای است كه بودجه آن توسط دولت فدرال (بیش از هفت میلیون یورو) تامین می گردد.
بزرگداشت میراث فرهنگی با نواختن زنگ یك كشتی به صورت رسمی راه اندازی شد. مارتینا مونش، رئیس كمیته ملی حفاظت از بناهای تاریخی امیدوار است؛ در روز ۲۱ سپتامبر ۲۰۱۸ كه روز صلح سازمان ملل است، ناقوس ها در تمام اروپا به صدا درآیند.
وی در این باره اظهار داشت: «برای یك ربع در خیلی از كشورهای اروپایی به سنت فرهنگ قدیم، زنگ ها به صدا درمی آیند. هدف از زنگ زدن این است كه پیامی برای ارزش های اروپایی مانند همزیستی مسالمت آمیز، آزادی، تحمل و همبستگی بفرستیم. »
میراث فرهنگی هامبورگ هم اغلب اروپایی است، سناتور «كارلتن بروستا»، شهردار فرهنگی هامبورگ برای فستیوالی كه در شهرش برگزار می شود، نوشت كه بزرگداشت میراث اروپایی درهامبورگ به صورت تصادفی شروع نشده است: «هامبورگ همیشه جایی است كه مردم با استفاده از آن با دنیا ارتباط گرفته اند یا از كشورهای مختلف جهان وارد آلمان شده اند و بارها و بارها تبادل بسیار زیادی در این شهر اتفاق افتاده است. »
 

1396/11/01
13:21:31
5.0 / 5
4860
تگهای خبر: تاریخ , فرهنگ , میراث فرهنگی , آئین
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۳ بعلاوه ۲
خبرگزاری آثار تاریخی و گردشگری
asarnews.ir - حقوق مادی و معنوی سایت آثارنیوز محفوظ است

آثارنیوز

خبرگزاری آثار تاریخی و گردشگری