چه وسایلی از هتل ها بیشتر دزدیده می شوند؟

چه وسایلی از هتل ها بیشتر دزدیده می شوند؟ به گزارش آثارنیوز، با وجود آنکه برداشتن برخی وسایل از هتل ها منعی ندارد، اما خارج کردن برخی از اقلام، ممنوع بوده و حتی دزدی تلقی می شود و گاه جریمه های سنگین برای آن درنظر گرفته شده است.


به گزارش آثارنیوز به نقل از ایسنا، هتل ها به انگیزه های مختلفی همچون تبلیغ برند خود، گاه اجازه خروج برخی وسایل را به میهمانان می دهند، این اقلام شامل شامپو، دهان شویه، نرم کننده مو، ژل حمام، خمیردندان، کلاه پلاستیکی حمام، مسواک، شانه، صابون، گوش پاک کن، تیغ اصلاح، لوسیون، خمیر یا کرم اصلاح و دمپایی های حوله ای است، که برداشتن آنها به انگیزه داشتن یک یادگاری از هتل چندان منعی ندارد. با این وجود، مدت هاست هتل ها مجبورند با مهمانانی که وسایل دیگری همچون حوله، دوش حمام، کنترل تلویزیون، لیوان ها و کتری برقی یا قهوه ساز را خارج کرده اند، برخورد کنند.
خارج کردن روبالشی یا خودکار برای خیلی از هتل ها امکان دارد بی ضرر به نظر برسد، با این حال، بعضی از میهمانان هتل ها آنقدر جسور بوده اند که تلاش در خارج کردن تلویزیون، پیانو، تشک یا حتی حیوانات عروسکی از هتل داشته اند.
نتیجه یک نظرسنجی از ۱۳۷۶ هتل، که بیشتر در اروپا واقع شده اند، نشان داده است که حوله ها بیشتر از همه به سرقت می روند. چوب لباسی، خودکار و لوازم آرایشی و بهداشتی هم بیشترین اقلامی بوده اند که توسط میهمانان از هتل ها خارج شده اند.
علاوه بر این اقلام «معمولی»، تعداد دیگری از وسایل هستند که به قول هتلداران، به مهارت بالایی برای خارج کردن نیاز دارند؛ وسایل حمام، سردوش و دوش هیدروماساژ، صندلی توالت و حتی سینک، همچون این اقلام هستند که در این بخش گزارش شده اند.
در این نظرسنجی، ۷۴۰ هتلدار از هتل های ۴ ستاره و ۶۳۶ هتلدار از هتل های ۵ ستاره، این رفتار میهمانان را بسته به ثروت و حتی ملیت آنها بررسی نموده اند، که نشان داده است در این هتل ها، که بیشتر در اروپا هستند، آلمانی ها و بریتانیایی ها رفتار تکرارشونده ای در خروج وسایلی چون لوازم آرایشی و بهداشتی و حوله ها داشته اند.
در مقابل، اتریشی ها در زمینه ظروف و ماشین های قهوه ساز پیشرو بوده اند، در حالیکه آمریکایی ها علاقه زیادی به بالش و باتری نشان داده اند.
بررسی و نظرسنجی از این هتل ها همینطور نشان داده است ایتالیایی ها لیوان ها را بعنوان سوغات هتل ترجیح می دهند، در حالیکه سوئیسی ها به سشوار بیشتر علاقه نشان داده اند و فرانسوی ها، بیشتر جذب کنترل تلویزیون شده اند. هلندی ها هم ظاهراً ترجیح می دهند لامپ و دستمال توالت از هتل ها به یادگار داشته باشند.
این نظرسنجی، که اخیرا در ژورنال های ویژه هتل انتشار یافته است، نشان داده است در هتل های مجلل، آثار هنری از گزند توجه میهمانان در امان نمانده اند.
مجله راهنمای هتل ها هم گزارش کرده است که
احتمال دزدیده شدن تبلت ها در هتل های ۵ ستاره در مقایسه با بخش ۴ ستاره، ۶ برابر بیشتر است و دستگاههای تلویزیون، قهوه ساز و تشک هم در هتل های ۵ ستاره بیشتر دزدیده شده اند.
همچنین، ۱۱.۸ درصد از مدیران هتل های ۵ ستاره که در این نظرسنجی مشارکت داشتند، به خاطر از دست دادن تشک ها متضرر شده اند، در حالیکه به نظر می آید تنها ۲.۲ درصد از هتل های ۴ ستاره تحت تاثیر این ماجرا قرار گرفته اند.
در هتل های ۴ ستاره، که در این نظرسنجی شرکت داشتند، حوله ها و جالباسی ها نسبت به هتل های ۵ ستاره تقاضای بیشتری داشته اند. میهمانان معمولی هتل های ۴ ستاره به موارد کاربردی مانند باتری و کنترل های از راه دور هم علاقه‌ی بیشتری نشان می دهند.
مقایسه این داده ها با نظرسنجی سال ۲۰۱۹ در رابطه با سرقت در هتل ها نشان داده است که، «یخچال های کوچک» یا مینی بارها بعنوان یک مورد جدیدِ مورد علاقه میهمانان ظاهر شده اند. ۳.۳ درصد از هتلداران شرکت کننده در این نظرسنجی مورد بررسی، به سرقت از این دستگاه اشاره می کنند. این اتفاق در هتل های ۴ ستاره ۲.۵ برابر بیشتر بوده است.
در مقایسه با سال ۲۰۱۹، چندین مورد سرقت از هتل ها در حال افزایش می باشد، بر این اساس، مبادرت به خارج کردن قهوه ساز، تشک و تبلت ها از هتل ها به صورت قابل توجهی افزایش پیدا کرده است. از طرفی، گوشیها، کارد و چنگال و لامپ هم در این لیست قرار گرفته اند.



1402/12/05
09:00:31
5.0 / 5
242
تگهای خبر: پیانو , زمینه , شركت , هنر
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۶ بعلاوه ۳
خبرگزاری آثار تاریخی و گردشگری
asarnews.ir - حقوق مادی و معنوی سایت آثارنیوز محفوظ است

آثارنیوز

خبرگزاری آثار تاریخی و گردشگری