سکوت کش دار عربستان و افزایش انصرافی های عمره

سکوت کش دار عربستان و افزایش انصرافی های عمره به گزارش آثارنیوز، معاون سازمان حج و زیارت اعلام نمود با طولانی شدن زمان ارسال پاسخ از جانب عربستان در رابطه با سر انجام پروازهای عمره، تعداد انصرافی های این سفر به حدود 11 هزار نفر رسید.


به گزارش آثارنیوز به نقل از ایسنا، سازمان حج و زیارت بر طبق مذاکرات اولیه با عربستان برای ازسرگیری اعزام ایرانیها به عمره بعد از حدود هشت سال توقف، برای حدود ۷۰ هزار نفر ظرفیت به وجود آورده بود که قرار بود از ۱۳ دی تا ۱۰ اسفندماه ۱۴۰۲ اعزام شوند. بعد از آنکه از طرف سازمان هواپیمایی کشور اعلام گردید عربستان مجوز پروازهای ایران را صادر نکرده است، ثبت نام عمره هم متوقف گردید. بر طبق آن چه سازمان حج و زیارت اعلام نموده است حدود ۴۱ هزار و ۲۰۰ نفر برای عمره ثبت نام کرده اند که حالا با طولانی شدن تعلیق عمره، معاون سازمان حج و زیارت از انصراف حدود ۱۱ هزار نفر از آن متقاضیان و پرداخت وجوه آنها آگاهی داده است.
رییس سازمان هواپیمایی کشوری، درحالی که ابتدا بحث از «مشکلات فنی و تکنیکال» در پروازهای عمره بود، حالا بعد از سفر هیأت عربستانی به ایران، گفته است: متاسفانه طرف مقابل هنوز پاسخ های جمهوری اسلامی را برای شروع پروازهای عمره اعلام نکرده و بنظر می رسد موضوع مربوط به هواپیمایی نیست و وزارت امور خارجه باید بصورت جدی تر به این مساله وارد شده و در سطح کلان مساله را پیگیری کند، اما هیچ مشکل فنی و تخصصی در عرصه هواپیمایی نداریم و مسائل فنی به مطالبی برمی گردد که باید در سطح بالاتری از طرف وزارت امور خارجه که متولی این مساله است، پیگیری شود.
غلامرضا رضایی، معاون سازمان حج و زیارت نیز در نشست شورای برنامه ریزی و هماهنگی بعثه مقام معظم رهبری و سازمان حج و زیارت اظهار داشت: همچنان پاسخی از سازمان هواپیمایی کشور عربستان در خصوص صدور مجوز برای پروازهای عمره دریافت نشده است و ما درحال نزدیک شدن به انتها موسم عمره و فرارسیدن ماه رمضان هستیم و عمره رمضانیه نیز شرایط خاص خودرا دارد.
معاون حج و عمره سازمان حج و زیارت تصریح کرد: طبیعی است افرادی که برای سفر عمره ثبت نام کرده و وجوه شان مسترد شود علاوه بر این که سندشان پایدار خواهد شد، در صورت راه اندازی عمره در اولویت اعزام خواهند بود.
او افزود: در صورت دریافت موافقت عربستان، در قالب بسته های جدید سفر عمره و بالطبع هزینه آن مشخص و اعلام خواهد شد.
رضایی در این جلسه از ثبت نام تا کنون بیش از ۴۵ هزار نفر برای حج تمتع ۱۴۰۳ آگاهی داد و اضافه کرد: به زودی اطلاعیه ای درباره ی انتخاب کاروان های حج آینده و تکمیل وجه نیز منتشر خواهد شد.
سهمیه حج تمتع حدود ۸۲ هزار و ۵۰۰ نفر است و تا کنون دارندگان اسناد حج تا پایان مهرماه ۱۳۸۶ برای ثبت نام اولیه حج فراخوانده شده اند. هزینه علی الحساب این سفر برای هر نفر ۱۴۰ میلیون تومان اعلام شده است.




منبع:

1402/11/17
09:14:12
5.0 / 5
261
تگهای خبر: پرواز , راه اندازی , سفر , مجوز
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۸ بعلاوه ۳
خبرگزاری آثار تاریخی و گردشگری
asarnews.ir - حقوق مادی و معنوی سایت آثارنیوز محفوظ است

آثارنیوز

خبرگزاری آثار تاریخی و گردشگری