از کشف جسد یک فیلمساز تا سکه های کمیاب

از کشف جسد یک فیلمساز تا سکه های کمیاب آثارنیوز: انتصاب رسمی مدیرعامل ایسنا، درگذشت یک نویسنده، یادبود فهیمه راستکار، کشف جسد فیلمساز 44 ساله در ساحل، لغو نمایش علی صبوری، خداحافظی با اسلامی ندوشن در یزد، معرفی برگزیدگان جایزه شهید حبیب غنی پور ، کنسرتی از موسیقی شاهکارهای سینما، تازه ترین نتیجه مذاکرات عمره، تسهیل سفر گردشگران با خودرو شخصی و تجاری بین ایران و ارمنستان، کشف اتفاقی یک گنجینه بجای سیب زمینی و سکه های کمیاب با فلزیاب از اخبار فرهنگی هنری 30 آبان بود.


به گزارش آثارنیوز به نقل از ایسنا، روز سه شنبه ۳۰ آبان ماه، با حکم هیات امنای جهاد دانشگاهی، محمدمهدی خیرجو رسما به عنوان مدیرعامل خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منصوب گردید.
همین طور حسین هاشمی، نویسنده پیشکسوت طنز رادیو، امروز (سه شنبه، ۳۰ آبان ماه) بر اثر بیماری در گذشت.
نخستین روز دومین جشنواره سراسری آموزشگاه های آزاد سینمایی نیز انجام شد و محمدتقی فهیم و مسعود آب پرور همچون چهره هایی بودند که در این رویداد حاضر شدند.
در خبری هم اعلام گردید که یادبود فهیمه راستکار، همزمان با سالروز درگذشت این هنرمند روز جمعه ۳ آذرماه برگزار می گردد.

کشف جسد فیلمساز ۴۴ ساله در ساحل
همین طور جسدی که بتازگی در یکی از سواحل شهر نیویورک پیدا شده احتمالاً بقایای فیلمساز ایرلندی برنده جایزه امی است که اوایل ماه جاری ناپدید شد.

تئاتری ها خواهان پایان جنگ و کودک کشی شدند
دبیرخانه بیست وهشتمین جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان و انجمن تئاتر کودک و نوجوان خانه تئاتر با انتشار اطلاعیه ای مشترک در پشتیبانی از کودکان غزه، خواهان پایان جنگ و کودک کشی شدند.

آسیب دیدگی علی صبوری و لغو اجرای «کشتی شیطان»
ضمن این که، نمایش «کشتی شیطان کمدی اکتشافات» که با بازی علی صبوری روی صحنه بود، به سبب لطمه دیدگی پای این بازیگر برای چند روزی اجرا نمی شود.

بسته محتوایی فلسطین برای انتشار در پلت فرم ها
همین طور ساترا مقرر است بسته محتوایی فلسطین را در دو قالب فیلم و سریال در اختیار رسانه های دارای مجوز از این سازمان بگذارد.

خداحافظی با اسلامی ندوشن در یزد

معرفی برگزیدگان جایزه شهید حبیب غنی پور
همین طور در این روز، مراسم تشییع و وداع با پیکر محمدعلی اسلامی ندوشن در شهر یزد و ندوشن اجرا شد.
از طرف دیگر در خبری اعلام گردید کتاب «یک دروغ کوچولو» نوشته شکوه قاسم نیا در بخش کودک، کتاب «من و آقای همسایه» نوشته علیرضا متولی در بخش نوجوان و «کتاب خسرو شیرین» نوشته خسرو باباخانی در بخش بزرگسال به عنوان آثار برگزیده جایزه ادبی شهید حبیب غنی پور انتخاب و عرضه شدند.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز در جلسه شورای فرهنگ عمومی کشور از اقدام مشترک وزارتخانه های فرهنگ و صمت برای حوزه مد و لباس آگاهی داد.

کنسرتی از موسیقی شاهکارهای سینما
ارکستر مجلسی «ورشینا» به رهبری محمود میرزایی در شانزدهمین شب موسیقی ارسباران، پنج شنبه دوم آذرماه ساعت ۲۰ به اجرای موسیقی خواهد پرداخت.

تمدید مهلت شرکت در جشنواره ملی سرود فجر
همین طور مهلت شرکت در نخستین جشنواره ملی سرود فجر تا ۱۰ آذر تمدید گردید تا علاقه مندان فرصت ارسال آثار به جشنواره را داشته باشند.

معرفی دبیر یک بخش نورسیده در جشنواره تجسمی فجر
«کاتبان سوره حمد» همچون بخشهایی است که در دوره ی جدید به ساختار جشنواره هنرهای تجسمی فجر اضافه شده است؛ دبیر این بخش نیز از طرف دبیرکل شانزدهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر معرفی گردید.

اختتامیه دوره مربیان عفاف و حجاب
جلسه اختتامیه دوره مربیان تخصصی عفاف و حجاب با قدردانی از نفرات برتر و اهدای گواهی آخر دوره در ستاد امر به معروف و نهی از منکر کشور انجام شد.

تازه ترین نتیجه مذاکرات عمره اعلام شد
شورای برنامه ریزی بعثه و حج آگاهی داد که امکان اعزام زوار ایران به عمره در هفته های آتی فراهم می شود. همین طور مقرر است قیمت سفر عمره به زودی نهایی شود.

سفر با خودرو بین ایران و ارمنستان آسان تر می شود
ایران و ارمنستان تفاهم نامه همکاری مشترک برای تسهیل سفر گردشگران با خودرو شخصی و تجاری امضا کردند.

می خواهیم گنج نهان ایران را معرفی کنیم
دومین جشنواره ملی تولیدات چندرسانه ای میراث فرهنگی درحالی مقرر است از هشتم تا دهم آذرماه به انگیزه معرفی ظرفیتهای تاریخی و فرهنگی ایران برپا شود که قزوین میزبان این جشنواره است و استقبال کودکان و نوجوانان از این جشنواره به راه اندازی «پویش ملی میراث بانان کوچک» منجر گردیده است.

کشف اتفاقی یک گنجینه بجای سیب زمینی

و سکه های کمیاب با فلزیاب
در نهایت این که، کشف اتفاقی سه اثر تاریخی متعلق به مصر باستان در اسکاتلند به کشف مجموعه بزرگی از آثار تاریخی در این کشور منجر گردید و فردی در انگلستان با بهره گیری از دستگاه فلزیاب سکه های قرن دوازدهمی را کشف کرد.
پیشنهادهایی برای خواندن:
یک درخواست برای سعه صدر بیشتر برای دیدن تعدادی از فیلم ها
فیلم جدید «بورن» ساخته می شود
طلسم اسکاری «بردلی کوپر» می شکند؟
عسگرپور: می گویند درهای صداوسیما باز است اما نیست
شب هژیر مهرافروز در تالار وحدت
نه به بن کتاب!
چرا گردشگران باید از دیدن ایران تعجب کنند؟
با جان و دل بازی در «ترور» را پذیرفتم
روایت گلعلی بابایی از یک حسرت شهید همدانی
مردی که حال یک شهر تاریخی را خوب کرد




منبع:

1402/09/01
14:05:51
5.0 / 5
215
تگهای خبر: آثار تاریخی , آموزش , تاریخ , جشنواره
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۶ بعلاوه ۳
خبرگزاری آثار تاریخی و گردشگری
asarnews.ir - حقوق مادی و معنوی سایت آثارنیوز محفوظ است

آثارنیوز

خبرگزاری آثار تاریخی و گردشگری