فیلمهای مهرجویی در تلویزیون و چند خبر دیگر

فیلمهای مهرجویی در تلویزیون و چند خبر دیگر آثارنیوز: به گزارش آثارنیوز، پخش فیلمهای داریوش مهرجویی از شبکه و رادیو نمایش، پیام وزیر ارشاد برای جشنواره فیلم کوتاه تهران، فیلم کوتاه ایرانی در جشنواره مورد تایید آکادمی اسکار، معرفی نامزدهای نهایی جایزه مهرگان علم، درگذشت یکی از نوازندگان سابق ارکستر سمفونیک تهران، آمادگی ایران برای لغو روادید بین ایران و ازبکستان و کشف شمشیر دوران جنگ های صلیبی از اخبار فرهنگی هنری ۲۵ مهرماه بود.


به گزارش آثارنیوز به نقل از ایسنا، روز سه شنبه ۲۵ مهرماه اعلام گردید که بزرگداشت داریوش مهرجویی در رادیو نمایش با پخش رادیو فیلم برگزار می گردد و شبکه نمایش بخش ثابتی از کنداکتور خویش را در هفته آتی به مرور آثار داریوش مهرجویی اختصاص می دهد.
چه شد که امیر جعفری از مهرجویی دفاع کرد؟
مهرجویی تماس گرفت و گفت سنتورت را هم بیاور!

پیام وزیر ارشاد برای جشنواره فیلم کوتاه تهران
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در آستانه برگزاری چهلمین جشنواره بین المللی فیلم کوتاه تهران در پیامی به این رویداد اظهار داشت: تنوع آثار، توجه به بومی گرایی و اقلیم ها و آیین های مختلف ایران عزیز، شعار جشنواره فیلم کوتاه تهران را جامه حقیقت پوشانده و این رویداد «آیینه همه ایران» شده است.
نامه وزیر ارشاد به ۳۴ نفر از همتایان خود در کشورهای اسلامی
ماجرای راه اندازی سامانه «شناسا» چیست؟

فیلم کوتاه ایرانی در جشنواره مورد تایید آکادمی اسکار

شال افتخاری برای «دسته دختران»
افزون بر این ها، فیلم کوتاه «یک آغوش کوتاه» در نخستین حضور جهانی خود در سی ودومین جشنواره بین المللی فیلم سنت لوئیس آمریکا بعنوان نماینده سینمای کوتاه ایران به معرض نمایش گذاشته می شود و اینکه فیلم سینمایی «دسته دختران» از محصولات بنیاد سینمایی فارابی موفق به دریافت تندیس «توانمندی و مقاومت» و شال افتخار جشنواره «بنگلور» شد.
ورود دیرهنگام یک فیلم به رقابت اسکار

نامزدهای نهایی جایزه مهرگان علم معرفی شدند
دبیرخانه جایزه مهرگان لیست هفت کتاب علمی زیست محیطی، هفت تشکل مردم نهاد و پنج کنشگر برتر حوزه محیط زیست ایران را که به مرحله نهایی دوره های شانزدهم و هفدهم جایزه مهرگان علم راه یافته اند، اعلام نمود.
هوش مصنوعی جهان را برهوت نمی کند

تمدید کنسرت علیرضا قربانی در شیراز
کنسرت علیرضا قربانی در شهر شیراز که ۲۳، ۲۴ و ۲۵ مهرماه اجرا و با استقبال مخاطبان همراه شد، برای چهارشنبه ۲۶ مهرماه و پنجشنبه ۲۷ مهرماه هم تمدید گردید.

آیا نوازندگان خانم سبب لغو کنسرت علیرضا قربانی شدند؟

پاسخ وزارت ارشاد

معاون امور هنری وزارت فرهنگ در رابطه با شایعه لغو کنسرت علیرضا قربانی به علت حضور نوازندگان زن می گوید: «این یک گمانه زنی است؛ چون ما در شهر اصفهان هنرستان موسیقی دختران را داریم که زیر نظر وزارت ارشاد است. ضمن این که شب قبل هم گروه دیگری از خوانندگان پاپ در آن سالن برنامه اجرا کرده است.»


درگذشت یکی از نوازندگان سابق ارکستر سمفونیک تهران
همینطور حمیدرضا شمیرانی، نوازنده و مدرس ساز فلوت و نظریه سلفژ، در ۴۹ سالگی دار فانی را وداع گفت.

روایتی از نادر ترکمن در خاکسپاری اش
گزارشی هم از مراسم خاکسپاری نادر ترکمن، نقاش نوگرا داشتیم که بامداد دوشنبه ۲۴ مهر ۱۴۰۲ تشییع و در قطعه ۹۶ بهشت زهرا (س) به خاک سپرده شد.

ضرغامی در دیدار با وزیر ازبکستانی: آماده لغو روادید هستیم
عزت الله ضرغامی، وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی که به ازبکستان سفر کرده است، در دیدار با یکی از وزیران دولت ازبکستان از اعلام آمادگی ایران برای لغو روادید بین دو کشور اطلاع داد.

وضعیت سفر از چین و عمان بعد از لغو ویزای ایران
گزارشی اختصاصی هم از وضعیت سفر از چین و عمان بعد از لغو ویزای ایران داشتیم؛ بررسی های آماری از افزایش سفر اتباع و گردشگران چین و عمان به ایران بعد از لغو یکطرفه روادید خبر می دهد.

کشف شمشیر دوران جنگ های صلیبی
در نهایت این که، باستان شناسان در جریان کاوش در «فنلاند» بقایای یک شمشیر متعلق به دوران جنگ های صلیبی را کشف کردند.
پیشنهادهایی برای خواندن:
مجسمه ۳ میلیون پوندی ناپدید شد!
هنوز در لوکیشن «هزاردستان» سریال می سازیم!
معیار تبلیغ سریال های نمایش خانگی در تلویزیون چیست؟
چرا عملیات «عاشورا» اجرا شد؟



1402/07/27
12:19:36
5.0 / 5
257
تگهای خبر: آیین , جشنواره , راه اندازی , سریال
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۷ بعلاوه ۳
خبرگزاری آثار تاریخی و گردشگری
asarnews.ir - حقوق مادی و معنوی سایت آثارنیوز محفوظ است

آثارنیوز

خبرگزاری آثار تاریخی و گردشگری