با حضور وزیر میراث فرهنگی انجام شد؛

افتتاح ۱۸۸ پروژه در کشور بمناسبت هفته گردشگری

افتتاح ۱۸۸ پروژه در کشور بمناسبت هفته گردشگری به گزارش آثارنیوز، ۱۸۸ پروژه همزمان با روز جهانی گردشگری و با حجم سرمایه گذاری بیشتر از ۹ هزار میلیارد تومان راه اندازی شد.



به گزارش آثارنیوز به نقل از مهر، مراسم افتتاح پروژه های گردشگری همزمان با روز جهانی جهانگردی عصر امروز در یکی از هتل های تهران با حضور وزیر میراث فرهنگی و تعدادی از کارکنان معاونت های گردشگری و اداره کل استان تهران برگزار گردید.
در این برنامه اعلام شد؛ ۱۸۸ پروژه از انواع مصادیق گردشگری با مجموع حجم سرمایه گذاری بیشتر از ۹ هزار میلیارد تومان راه اندازی شد. با آغاز به کار این پروژه ها در مجموع حدود ۳۹۶ هزار متر مربع به فضاهای گردشگری کشور اضافه و برای تعداد دو هزار و ۷۹۴ نفر به صورت مستقیم شغل به وجود آمد.
این پروژه ها شامل ۲۸ باب هتل و هتل آپارتمان، ۶۹ باب اقامتگاه بوم گردی و سنتی و ۵۷ مورد سایر عناوین تأسیسات گردشگری می باشد. هم اکنون تعداد ۲۵۸۲ پروژه در انواع مصادیق تأسیسات گردشگری با مجموع حجم سرمایه گذاری ۳۶۷ هزار میلیارد تومان در سطح کشور در دست راه اندازی است که ظرفیت اقامتی این پروژه ها شامل تعداد بیشتر از ۱۰۹ هزار اتاق است که با آغاز به کار این پروژه ها برای بیشتر از ۱۰۳ هزار شغل مستقیم ایجاد خواهد شد.
تعداد موافقت اصولی های صادره در دولت سیزدهم ۵۹۱۶ مورد بوده است. تعداد مجوزهای ایجاد صادره در دولت سیزدهم هم ۱۰۴۳ مورد بوده است.
همچنین بیشترین جذب اعتبارات زیرساختی استانی سال ۱۴۰۱ به ترتیب اولویت شامل استانهای اردبیل، ایلام، آذربایجان شرقی، هرمزگان، خوزستان، کرمان، فارس، گلستان، آذربایجان غربی و لرستان است.
همچنین اعلام گردید از آغاز دولت سیزدهم با احتساب پروژه های هفته دولت امسال حدود ۱۰۷۷ پروژه در حوزه گردشگری با مجموع حجم سرمایه گذاری بیشتر از ۲۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان به افتتاح رسیده است که افتتاح این پروژه ها توانسته بیشتر از ۲۸ هزار تخت به ظرفیت اقامتی کشور اضافه و برای حدود ۳۲ هزار نفر به صورت مستقیم شغل ایجاد نماید.
در این مراسم عزت الله ضرغامی وزیر میراث فرهنگی به صورت مجازی بعضی از پروژه ها را افتتاح نمود همچون افتتاح نمادین ورود خودرو های خارجی با کارنه دو پاساژ به داخل مرزهای کشور و پروژه های گردشگری استانهای استان های خراسان رضوی، تهران، ایلام، هرمزگان، فارس، اردبیل، البرز و جزیره کیش.
همچنین در این مراسم محمدحسین صوفی مدیرعامل کانون جهانگردی و اتومبیلرانی ایران اظهار داشت: پیگیری اجرای موافقت نامه لغو روادید ایران و روسیه در دستور کار کانون قرار گرفت و ما شاهد ورود گردشگران روس به ایران بدون روادید بودیم. همینطور تابحال وسایل نقلیه توریستهای خارجی از کشورهای پاکستان، ترکیه، امارات، کویت به ایران با تضمین های سنگین گمرکی انجام می شد اما حالا نخستین خودرو از مرز شلمچه با کارنه دو پاساژ به ایران آمد و ما از امروز شاهد شروع تردد خودرو های عراقی از مرز شلمچه خواهیم بود. مردم ایران هم می توانند به صورت متقابل به بسیاری از کشورها با خودروی شخصی بروند.
در ادامه این مراسم، ورود نمادین نخستین خودروی عراقی از مرز شلمچه با دستور وزیر میراث فرهنگی انجام شد.
عزت الله ضرغامی هم این تردد را آسان، روان و ارزان دانست.
همچنین جانفشان مدیرکل میراث فرهنگی استان تهران هم طی مراسم در سخنانی اظهار داشت: ما بزودی یک بوتیک هتل در تهران افتتاح خواهیم کرد، سالهای آینده هتل های چهار و پنج ستاره را افتتاح می نماییم.


1402/07/05
23:06:13
5.0 / 5
243
تگهای خبر: اقامت , توریست , خودرو , راه اندازی
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۷ بعلاوه ۴
خبرگزاری آثار تاریخی و گردشگری
asarnews.ir - حقوق مادی و معنوی سایت آثارنیوز محفوظ است

آثارنیوز

خبرگزاری آثار تاریخی و گردشگری