از لغو یک کنسرت تا اظهارات ضرغامی درباره ی احکام حجاب

از لغو یک کنسرت تا اظهارات ضرغامی درباره ی احکام حجاب آثارنیوز: بدرقه پیکر مازیار شیخ محبوبی، هشدار محمد خزاعی درباره ی یک «تهدید بزرگ» در سینما، درگذشت منتقد معروف گاردین، برگزاری «نوای عرشیان و مشق فرشیان» در ماه محرم، معرفی برگزیدگان جایزه شعر خبرنگاران و نامزد ایرانی جایزه آساهی، لغو کنسرت یک خواننده با دلیلی عجیب، آخرین وضعیت تپه حصار، اظهارات ضرغامی درباره ی حکم های صادرشده مربوط به حجاب و کشف های جدید در راه پل معلق اردبیل از تازه های فرهنگی هنری 26 تیرماه بود.


به گزارش آثارنیوز به نقل از ایسنا، روز دوشنبه بیست و ششم تیر ماه پیکر مازیار شیخ محبوبی (صدابردار سینمای ایران) با حضور تعدادی از اهالی سینما در حالی به سمت آرامگاه ابدی بدرقه شد که تعدادی از هنرمندان ضمن گله از برخی بیکاری ها و بی توجهی ها تاکید نمودند که خود اهالی سینما بیشتر باید هوای یکدیگر را داشته باشند.

هشدار محمد خزاعی در رابطه با یک «تهدید بزرگ» در سینما
در ادامه، رئیس سازمان سینمایی در جدید ترین اظهاراتش در رابطه با ماجرای هوش مصنوعی و تکنولوژی های که در راهست هشدار داد و اظهار داشت: که چنین پیشامدی تهدیدی بزرگ به حساب می آید و ما باید از هنرمندان و اساتید این حوزه مراقبت نماییم. آنها باید به مرور زمان با چنین تغییر و تحولاتی آماده شوند و با فنون جدید محصولات خودشان را عرضه کنند.

درگذشت منتقد معروف گاردین
در این روز خبر رسید که درک مالکوم منتقد و نویسنده سینمایی و مدیر سابق جشنواره فیلم لندن در سن ۹۱ سالگی درگذشت.
شروع ۲۳۵ میلیون دلاری «ماموریت غیرممکن» جدید
بازیگران در مقابل هوش مصنوعی!
همینطور شانزدهمین جشنواره تئاتر خیابانی مریوان بعد از یک سال وقفه با دعوت از هنرمندان سراسر ایران و جهان از ۱۱ تا ۱۷ مهرماه برگزار می شود.

«نوای عرشیان و مشق فرشیان» در محرم و گردهمایی هنرمندان در تئاتر شهر
در خبر دیگری هم اعلام گردید که ویژه برنامه «نوای عرشیان و مشق فرشیان» به همت اداره کل هنرهای نمایشی، انجمن هنرهای نمایشی ایران و مجموعه تئاتر شهر در سه بخش تعزیه، نقالی و پرده خوانی بعنوان نخستین رویداد هنری پس از ساماندهی محوطه تئاتر شهر به اجرا درمی آید.
افزون بر این ها، برخی از هنرمندان تئاتر با حضور در مجموعه تئاتر شهر و در جلسه مشترکی که با شهردار منطقه ۱۱ و اعضای شورای شهر تهران داشتند، خواهان استمرار پاکسازی فضای بیرونی تئاتر شهر شدند و مسؤلان شهری نیز حمایت معنوی هنرمندان را در این حوزه موثر دانستند.

از ساخت «بچه» تا «هل پوک» و ماجراهای «مبارک»
ساخت فیلم کوتاه «بچه»، تدوین فیلم کوتاه «کارخانه بوی مرگ می ­داد»، «هل پوک» در تماشاخانه ایرانشهر و همکاری خانه موزه خیمه شب بازی ایران و موزه دکتر معین از دیگر رویدادهای هنری بود.

«ملاقات با حسین (ع)» در شبکه نمایش خانگی و ستاره ساز جدید
همینطور ویژه برنامه «ملاقات با حسین(ع)» توسط تهیه کننده قبلی برنامه «با حسین (ع) حرف بزن» از ۲۷ تیر ماه بمناسبت ماه محرم، هر روز از شبکه نمایش خانگی پخش می شود.
و اینکه مسابقه استعدادیابی «ستاره ساز» به فصل پنجم رسیده و بزودی از شبکه سه سیما پخش خواهد شد.
«رستگاری» ده نمکی را نجات می دهد؟
رادیو «ورزش بانوان» به کجا رسید؟

برای کتاب خوان کردن بچه ها چه کنیم؟
به دنبال سوژه کتاب خوانی کودکان و نوجوانان و راهکارهایی که برای کتاب خوان کردن بچه ها وجود دارد، با منصور یاقوتی ـ نویسنده پیشکسوت ـ گفت و گویی داشتیم. او معتقد است: برای کتاب خوان کردن بچه ها به معلم هایی نیاز داریم که ادبیات کودک را بشناسند و وقت خویش را برای پرورش کودکان بگذارند.

معرفی برگزیدگان جایزه شعر خبرنگاران و نامزد ایرانی جایزه آساهی
در ادامه، برگزیدگان هفدهمین دوره جایزه شعر خبرنگاران معرفی شدند و از کاظم سادات اشکوری تجلیل شد. همینطور شورای کتاب کودک «کانون توسعه فرهنگی کودکان» را بعنوان نامزد دریافت جایزه آساهی- ایبی ۲۰۲۴ معرفی نمود.

جناب وزیر ۴۰ نوازنده اخراجی ارکستر سمفونیک تهران را بازگردانید!
به دنبال ماجرای اخراج ۴۰ نوازنده ارکستر سمفونیک تهران، علی رهبری (آهنگساز و رهبر ارکستر بین المللی) طی نامه ای خطاب به وزیر فرهنگ از او درخواست نمود ۴۰ نوازنده ارکستر سمفونیک تهران را به محل کارشان بازگردانند و تصریح کرد: آن چه اینروزها به صورت زشت و زننده ای در ارکستر سمفونیک تهران رخ می دهد، کاملا خلاف آن چیزی است که در جهان می گذرد و برخلاف قوانین جاری ایران نیز هست.

صدای زنانه کنسرت مجید سالاری را لغو کرد؟!
افزون بر این، کنسرت مجید سالاری (خواننده بندرعباسی) که بعد از استقبال مخاطبان در تاریخ ۲۴ تیرماه، قرار بود ۲۵ تیرماه هم روی صحنه برود، طبق اعلام برگزارکنندگان لغو شد. این در شرایطی است که بعضی می گویند «زنانه بودن صدای خواننده» موجب لغو این کنسرت شده است!
برنامه ای برای دلجویی از نوازندگان بلاتکلیف ارکستر سمفونیک تهران
پایان جشنواره ای که جوانی در آن موج می زند!
همینطور نمایشگاه مروری بر بازتاب جریان عاشورا در هنرهای تجسمی معاصر با عنوان «همچنان جاری»، چهارشنبه ۲۸ تیرماه همزمان با شروع ماه محرم در موزه هنرهای معاصر تهران افتتاح می گردد.
چند نقاشی برای معرفی «شاگال»

کار در غسالخانه و گواهی سلامت روانی مشکل حجاب را حل نمی کند
وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی نیز در توئیتی نوشت: «اعلام عمومی مجازات کار در غسالخانه و یا ارائه گواهی سلامت روانی برای متخلفان حجاب، به جای این که مشکل حجاب و عفاف را حل کند، موجب ایجاد چالش های مهم تر و بیشتری خواهد شد. فکر نمی کنم جناب آقای محسنی اژه ای، موافق صدور این احکام باشند.»
عزت الله ضرغامی همینطور در حاشیه همایش گردشگری سلامت که دوشنبه ۲۶ تیرماه در سالن همایش های صدا و سیما برگزار شد، در جمع خبرنگاران به این مورد اشاره نمود و اظهار داشت: این که بگوییم هر دو هفته یک مرتبه فردی گواهی سلامت از روانپزشک بگیرد هیچ کس نمی پذیرد. به واسطه آشنایی که با رییس قوه قضاییه دارم می گویم شخصا با این گونه احکام موافق نیستند.

«تپه حصار» رازهای بیشتری ندارد؟
در ادامه، معاون میراث فرهنگی استان سمنان نیز در رابطه با آخرین وضعیت و اقداماتی که در محوطه باستانی «تپه حصار» انجام شده است، توضیحاتی به ایسنا داد و اظهار داشت: این محوطه تاریخی به کاوش مجدد نیاز ندارد و اولویت با معرفی آثار آن است.

کشف های جدید در راه پل معلق اردبیل
همینطور باستان شناسان مسیر اجرای «پل معلق ورگه سران سرعین» را بررسی و آثار تاریخی را به منظور پیشگیری از تخریب، شناسایی نمودند.

اعلام زمان نمایشگاه گردشگری تهران
در نهایت هم اعلام گردید که هفدهمین نمایشگاه گردشگری و صنایع وابسته تهران از ۲۳ تا ۲۶ بهمن ماه ۱۴۰۲ برگزار می گردد.
خرابکاری در ایتالیا





منبع:

1402/04/27
11:42:22
5.0 / 5
303
تگهای خبر: آثار تاریخی , باستانی , تاریخ , جشنواره
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۷ بعلاوه ۳
خبرگزاری آثار تاریخی و گردشگری
asarnews.ir - حقوق مادی و معنوی سایت آثارنیوز محفوظ است

آثارنیوز

خبرگزاری آثار تاریخی و گردشگری