خاکسپاری بازیگر پایتخت و معرفی سریال های محرم

خاکسپاری بازیگر پایتخت و معرفی سریال های محرم آثارنیوز: تشییع پیکر خسرو امیرصادقی، آخرین وضعیت اکران سینماها در آستانه محرم، دو جایزه سینمای ایران از جشنواره زردآلوی طلایی ارمنستان، مرگ یک فیلمساز، معرفی سریال ها و برنامه های محرم تلویزیون، یادی از اسماعیل فصیح، شروع کار یک کتابفروشی، «روایت قتل ناصرالدین شاه» برای اولین بار و کشف مقبره هایی مملو از طلا از اخبار فرهنگی هنری 25 تیرماه بود.


به گزارش آثارنیوز به نقل از ایسنا، روز یکشنبه ۲۵ تیرماه مراسم خاکسپاری پیکر خسرو امیرصادقی ـ بازیگر و تهیه کننده سینما که در سریال پایتخت نیز بازی کرده است اجرا شد. همین طور اعلام گردید که پیکر مازیار شیخ محبوبی صدابردار فقید سینمای ایران دوشنبه ۲۶ تیرماه به خانه ابدی بدرقه می شود.

آخرین وضعیت اکران سینماها در آستانه محرم و فراخوان «سینماحقیقت»
در تازه ترین جلسه شورای صنفی نمایش، قرارداد اکران یک فیلم بسته و توقف اکران فیلم های کمدی در دهه اول محرم اعلام گردید. فراخوان هفدهمین جشنواره بین المللی فیلم مستند ایران «سینماحقیقت» هم با تمرکز بر دو موضوع آب و جمعیت منتشر گردید.


دو جایزه سینمای ایران از جشنواره ارمنستان
بیستمین جشنواره فیلم زردآلوی طلایی ایروان ارمنستان لیست جوایز خودرا اعلام نمود. در این راستا، فیلم سینمایی «مرزهای بی پایان» ساخته عباس امینی جایزه بهترین فیلم بخش چشم انداز منطقه ای و فیلم مستند «بزرگ ترین دشمن من» ساخته مهران تمدن جایزه فیپرشی را دریافت نمودند.

مرگ فیلمسازی که آثارش مصادره شد
همچنین «عامر الوان» کارگردان و نویسنده عراقی که مدت ها بود در کشور فرانسه زندگی می کرد، بعد از یک سال مبارزه با بیماری سرطان در ۶۶ سالگی درگذشت.
حامد بهداد و رضا کیانیان از یک «استاد» گفتند
برای جوایز اسکار چقدر وقت داریم؟

معرفی داوران مسابقه مطبوعاتی انجمن منتقدان و نویسندگان تئاتر و تعزیه خوانی
در ادامه، هیات داوران بیست و دومین مسابقه مطبوعاتی سالیانه انجمن صنفی منتقدان، نویسندگان و پژوهشگران تئاتر عرضه شدند و در خبر دیگری هم اعلام گردید که تماشاخانه سیمرغ بنیاد بیدل دهلوی به مناسبت ایام ماه محرم و عزاداری امام حسین (ع) مجالس تعزیه برگزار می کند.
بازیگران چوب به دست دیگران می دهند
نمی خواستم درباره ی بابک خرمدین مستقیم گویی کنم

سریال ها و برنامه های محرم تلویزیون را بشناسید
سریال های «عشق کوفی»، «ناگهان حسین(ع)» و «همه گیری» همچون مجموعه های نمایشی هستند که تلویزیون برای پخش در روزهای محرم تدارک دیده است.
همین طور تلویزیون ویژه برنامه های محرمش را برای پخش از شبکه های سیما اعلام نمود. طبق روال هرساله شبکه های سیما در این ایام با تدارک برنامه هایی به حسینیه تلویزیونی تبدیل می شوند.
هم ساز سانسور شد هم شادی زن و شوهری!
یک «حیثیت گمشده» در شبکه نمایش خانگی

یادی از اسماعیل فصیح و شروع کار یک کتابفروشی
به مناسبت سالروز درگذشت اسماعیل فصیح ـ رمان نویس و مترجم ـ از این نویسنده و خاطراتی که از او به جامانده نوشتیم. فصیح یکی از نویسندگان پرمخاطب دهه ۱۳۶۰ و ۱۳۷۰ بود بطوریکه می گویند با رمان ها و ترجمه های خود خیلی از جوانان را به وادی ادبیات جذب کرد.
همین طور کتاب فروشی کوچک نشر هرمس از یکشنبه، ۲۵ تیرماه کار خودرا شروع کرد؛ کتاب فروشی انتشارات هرمس در میدان انقلاب، ابتدای خیابان ۱۲ فروردین، پایین تر از شهدای ژاندارمری، مجتمع ناشران، شماره ۱۶.۲۲ واقع است.
و اینکه مراسم بزرگداشت روز حکیم ناصرخسرو قبادیانی، شاعر و حکیم بزرگ سده های چهارم و پنجم هجری روز سه شنبه (بیست و هفتم تیرماه ۱۴۰۲) از ساعت ۱۷ در تالار اجتماعات شهید مطهری انجمن آثار و مفاخر فرهنگی برگزار می گردد.
کتاب کمیاب هزاران پوند فروش رفت

انتخاب یک زن به عنوان دبیر جشنواره تجسمی جوانان
مدیرکل هنرهای تجسمی و رییس شورای سیاست گذاری سی امین جشنواره هنرهای تجسمی جوانان ایران با صدور حکمی مینا صدری را به عنوان دبیر و عضو شورای سیاست گذاری این رویداد هنری منصوب نمود.

گزارشی از کنسرت ها و موزیک ویدیو علیرضا طلیسچی با طرفدارانش
در روزهای آخر مانده به ماه محرم کنسرت های پیش رو را در گزارشی مرور کردیم و آخرین کنسرتهای تابستانی علیرضا طلیسچی در تهران در حالی روی صحنه رفت که موزیک ویدیو قطعه جدید او با هم خوانی و همراهی طرفدارانش تصویربرداری شد.

«روایت قتل ناصرالدین شاه» برای اولین بار
در این روز همین طور نمایشگاه «روایت قتل ناصرالدین شاه»، با رونمایی از کتیبه های مطلای مقبره شاه قاجار برای اولین بار، در کاخ گلستان راه اندازی شد. علاوه بر این کتیبه ها، آخرین دفترچه خاطرات ناصرالدین شاه، دستمال خونی که هنگام قتل او استفاده شد، صندلی ای که بعد از ترور و تا زمان مرگ، روی آن نشسته بود و کتاب های قرآن که در مقبره وی در حرم عبدالعظیم وجود داشت، به معرض نمایش گذاشته شده که مجموعه این آثار در کنار هم قتل ناصرالدین شاه را روایت می کند.

کشف مقبره هایی مملو از طلا
در نهایت اینکه باستان شناسان مقبره های متعلق به عصر برنز را کشف کرده اند که مملو از طلا و سنگ های قیمتی است و می توان آنها را در زمره تعدادی از غنی ترین مقبره های کشف شده در مدیترانه قرار داد.



1402/04/26
13:55:41
5.0 / 5
250
تگهای خبر: تصویر , تمدن , جشنواره , راه اندازی
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۹ بعلاوه ۳
خبرگزاری آثار تاریخی و گردشگری
asarnews.ir - حقوق مادی و معنوی سایت آثارنیوز محفوظ است

آثارنیوز

خبرگزاری آثار تاریخی و گردشگری