مدیرعامل هلال احمر گیلان خبر داد

نجات ۶۷ نفر از مرگ حتمی در سواحل گیلان

نجات ۶۷ نفر از مرگ حتمی در سواحل گیلان به گزارش آثارنیوز، از گیلان مدیرعامل هلال احمر گیلان، با اعلان اینکه روزانه 606 ناجی و مراقب ساحل فعال می باشند، اشاره کرد: در طرح های سالم سازی دریا، 67 نفر را از مرگ حتمی نجات دادیم و 102 مورد نجات غریق انجام شده است.


هادی سلیمی امروز در جمع خبرنگاران، جمعیت هلال احمر استان گیلان را مسئول کمیته پیش گیری از تلفات انسانی ستاد ساماندهی سواحل استان دانست و اظهار داشت: بدنبال کاهش ۵۰ درصدی مغروقین هستیم.
وی با اعلان اینکه دولت سیزدهم اهتمام دارد تا سفر خوبی را برای گردشگران رقم بزند، اضافه کرد: نیروهای امدادی بصورت شبانه روزی و بدون چشمداشت برای نجات جان انسان ها تلاش می کنند.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر گیلان، از برگزاری ۳۰ جلسه کمیته پیش گیری از تلفات انسانی ستاد ساماندهی سواحل در سطح استان و شهرستان ها آگاهی داد و افزود: استان گیلان ۳۱۳ کیلومتر نوار ساحلی دارد و پس از مسافران و گردشگران و هم استانی ها انتظار داریم از طرح های سالم سازی دریا که برای آن سرمایه گذاری خاص شده است، بهره گیرند.
سلیمی با اعلان اینکه روزانه چهار امدادگر و چهار ناجی غریق شامل زن و مرد در هر کدام از طرح های سالم سازی حضور دارند، اظهار داشت: یک دستگاه آمبولانس نیز برای حوادث اورژانسی در داخل طرح ها پیش بینی شده است.
وی از مردم خواست از سواحل به عنوان تفرجگاه بهره گیرند و از زیبایی های دریا بهره ببرند و عنوان کرد: ۳۰۲ نقطه خطرآفرین را در سواحل گیلان شناسایی کردیم، یعنی اگر افراد بدون آگاهی و بدون تجربه شنا در این مناطق به دریا بزنند، هر لحظه امکان غرق شدن برای آنان وجود دارد و پس در مناطق خطرآفرین نیز از دو ناجی استفاده می نماییم.
مدیرعامل هلال احمر گیلان با اعلان اینکه روزانه ۶۰۶ ناجی و مراقب ساحل فعال می باشند، اشاره کرد: بدنبال فرهنگ سازی امداد و نجات هستیم و خانه های هلال استان مبادرت به توانمندسازی جوامع محلی برای کمک های اولیه و نجات جان انسان ها می کنند.
سلیمی از به کارگیری ۱۱۲۷ نفر نیروی انسانی ستادی و امدادی و... در طرح های سالم سازی دریا آگاهی داد و اشاره کرد: برگزاری ۱۰۰۰ دوره همگانی کمک های اولیه و آشنایی با مخاطرات ویژه گردشگران نیز در دستور کار است.
وی با اشاره به اجرای ۱۰۰ جشنواره ساحلی در رابطه با ماموریت های فرهنگی هلال احمر، اظهار داشت: در پارک ها و بوستان ها نیز مبادرت به آموزش کمک های اولیه به مردم می نماییم.
مدیرعامل هلال احمر گیلان، کاهش غریق امسال نسبت به زمان مشابه سال قبل را محسوس دانست و افزود: ۲۲ دستگاه آمبولانس، ۲۰ دستگاه خودروی پشتیبانی، چهار دستگاه خودروی نجات فنی، ۳۰ دستگاه موتورسیکلت، ۱۰ فروند قایق، ۱۰ دستگاه جت اسکی و یک فروند بالگرد در کنار پایگاه های امداد و نجات استان در حالت آماده باش هستند.
وی از ارائه خدمات خاص به ۸۶۳ مورد و رسیدگی به ۱۴۷ مورد مصدوم سرپایی و انتقال ۵۹ مورد به مراکز درمانی آگاهی داد.



1402/04/19
18:18:14
5.0 / 5
355
تگهای خبر: آموزش , جشنواره , خدمات , خودرو
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۳ بعلاوه ۱
خبرگزاری آثار تاریخی و گردشگری
asarnews.ir - حقوق مادی و معنوی سایت آثارنیوز محفوظ است

آثارنیوز

خبرگزاری آثار تاریخی و گردشگری