بدرقه فریماه فرجامی، دفاعیات حسین رفیعی

بدرقه فریماه فرجامی، دفاعیات حسین رفیعی آثارنیوز: تشییع پیکر فریماه فرجامی، تغییر جدول و اختتامیه جشنواره عروسکی، اظهارات حسین رفیعی درباره ی همکاری با صداوسیما، زمان تشییع پیکر خسرو حسن زاده، نصب نقاشی دیجیتال روح الامین در حرم حضرت علی(ع)، تازه هایی درباره ی وام سفر و هشدار درباره ی یک بحران در میراث فرهنگی گزیده هایی از اخبار فرهنگی هنری سیزدهم تیرماه بود.


به گزارش آثارنیوز به نقل از ایسنا، روز سه شنبه سیزدهم تیرماه پیکر فریماه فرجامی به خانه ابدی اش بدرقه شد. این بازیگر حدود دو ماه قبل گرفتار سکته مغزی شد و بعد از بهبود نسبی درمان را تحت نظر پزشک در منزل ادامه داد اما دو هفته قبل باردیگر براثر سکته راهی بیمارستان شد و حدود چند روز را در کما به سر برد تا اینکه شامگاه جمعه ۹ تیرماه خبر درگذشت وی در سن ۷۱ سالگی به صورت رسمی اعلام گردید.
همینطور در خبری اعلام گردید بمناسبت «عید غدیر» بازدید از موزه سینما در روز جمعه ۱۶ تیرماه مجانی است.

تغییر جدول و اختتامیه جشنواره عروسکی
از طرفی جدول نوزدهمین جشنواره نمایش عروسکی گرفتار تغییر شد و برگزاری اختتامیه این جشنواره هم یک روز به تاخیر افتاد.
بیشتر بخوانید:
نمایش عروسکی مخاطب حرفه ای تربیت می کند
همینطور اکران فیلم سینمایی «مصلحت» در مناطق فاقد سینما و دیدار هادی حجازی فر با نمایشگران فعال در بهزیستی از دیگر خبرهای سینما و تئاتر بود.

نمک شناسی حکم می کند با تلویزیون ادامه دهم
در ادامه گپ و گفتی با حسین رفیعی داشتیم که که اینروزها در سریالی با عنوان «فراری» همکاری دارد. او به ایسنا اظهار داشت که متولدشده صداوسیماست و نمک شناسی حکم می کند با رسانه ای که با آن دیده شده فعالیتش را ادامه دهد.

بعضی از سرودها، سرود نیستند
اینروزها یک برنامه استعدادیابی به نام «همآهنگ» مختص سرود از شبکه افق و نسیم پخش می شود؛ برنامه ای که همچون سایر برنامه های استعدادیابی تلویزیون، گه گاهی با حواشی هم همراه می شود. به همین جهت با رضا مهدوی ـ نوازنده سنتور، منتقد و کارشناس موسیقی ـ که با برنامه های موسیقی تلویزیون هم همکاری دارد، گفت و گویی داشتیم تا نقاط قوت و ضعف این برنامه را بررسی نماییم.

گزارش ایسنا از شب کنسرت «آوای تبری»
گزارشی هم از شب کنسرت «آوای تبری» داشتیم. گروه «آوای تبری» تنها به اجرای موسیقی نپرداخت، بلکه آداب و رسوم موسیقی مازنی را هم تصویر کرد؛ از تشت نوازی گرفته تا دسرکوتن نوازی کودکان و نوجوانان. اجرای این گروه بگونه ای نبود که صرفاً افرادی به روی صحنه بیایند، بخوانند و بروند. فضا صمیمیت بسیار داشت. تا حدی که با ورود به سالن همان گونه که اعضای گروه هر لحظه لبخند به لب داشتند، مخاطبان هم با آنها می خندیدند.

زمان تشییع پیکر خسرو حسن زاده
در ادامه، زمان تشییع پیکر خسرو حسن زاده اعلام گردید. مراسم بدرقه پیکر این هنرمند، روز چهارشنبه ساعت ۱۰ بامداد از مقابل خانه هنرمندان برگزار می شود.

نصب نقاشی دیجیتال روح الامین در حرم حضرت علی(ع)
همینطور از نقاشی دیجیتال «بعثت در غدیر» که اثر حسن روح الامین است، بمناسبت عید غدیرخم بر دیوار حرم حضرت علی(ع) رونمایی گردید.
بیشتر بخوانید:
آثار هنرمندی که در سکوت خبری درگذشت
افزون بر این ها، معاون هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، محمد خراسانی زاده، مدیرکل دفتر هنرهای تجسمی را بعنوان رئیس شورای سیاستگذاری سی امین جشنواره هنرهای تجسمی جوانان انتخاب کرد.

خاصیت درمانی ادبیات
به دنبال سوژه کتاب خوانی کودکان و نوجوانان و راهکارهایی که برای کتاب خوان کردن بچه ها وجود دارد، با مجید شفیعی ـ نویسنده ادبیات کودک و نوجوان گپ وگفتی داشتیم. او با تاکید بر روایت درمانی و تسکین دهندگی ادبیات اظهار داشت: برای کتاب خوان کردن بچه ها باید ابتدا جرقه نیاز را در کودکان به وجود بیاوریم.

چه خبر از «وام سفر»؟
همینطور مدیرعامل شرکت مادرتخصصی توسعه ایرانگردی و جهانگردی از اجرایی شدن «وام سفر» و طرح «سفر ارزان» بعد از رونمایی از پلت فرم «ایران بین» تا حدود شش هفت ماه دیگر اطلاع داد.

هشدار در رابطه با یک بحران در میراث فرهنگی
افزون بر این ها، جلیل گلشن، پیشکسوت دیرینه شناسی در مراسم تجلیل خود که روز سه شنبه برگزار شد، هشدار داد تا پنج سال آینده با بحران کمبود نیروی انسانی در میراث فرهنگی مواجه می شویم.
پیشنهادهایی برای خواندن:
درگذشت نوه بازیگر «رابرت دنیرو»
کشف غافلگیرکننده در بین مقبره ها + عکس
سریال جدید کودک به خالق «قصه های مجید» تقدیم شد
اشک های یک فرمانده برای حضور در منطقه
پاسخ به چند سوال در رابطه با غدیر




منبع:

1402/04/14
12:01:16
5.0 / 5
388
تگهای خبر: تصویر , جشنواره , حرفه ای , دیرینه شناسی
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۷ بعلاوه ۴
خبرگزاری آثار تاریخی و گردشگری
asarnews.ir - حقوق مادی و معنوی سایت آثارنیوز محفوظ است

آثارنیوز

خبرگزاری آثار تاریخی و گردشگری