مدیركل میراث فرهنگی استان خبر داد

جاذبه های لاله زار میزبان گردشگران

جاذبه های لاله زار میزبان گردشگران به گزارش آثارنیوز، کرمان مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمان ضمن اشاره به برگزاری پانزدهمین جشنواره گل محمدی لاله زار بردسیر، روز جمعه دوم تیرماه جاری در سایت گردشگری این منطقه اظهار داشت: برای حضور بیشتر مردم در این جشنواره تورهای گردشگری راه اندازی می شود.


فریدون فعالی امروز ۲۹ خردادماه با بیان این خبر اظهار نمود: مراسم شروع به کار جشنواره گل محمدی روز پنجشنبه ۲۵ خردادماه جاری در گلزار شهدای کرمان و در چارچوب برنامه هایی همچون عطر افشانی و گلاب پاشی مزار شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی و همینطور قبور شهدای هشت سال دفاع مقدس انجام شد.
وی با اشاره به اینکه این جشنواره هرساله با استقبال خوبی از جانب مردم و گردشگران روبرو بوده، اضافه کرد: انتظار می رود با برنامه ریزی های انجام شده سال جاری هم شاهد حضور گسترده علاقه مندان به طبیعت در منطقه گردشگری لاله زار باشیم.
فعالی با اشاره به اینکه با همکاری مشترک نماینده مردم سیرجان و بردسیر در مجلس، مسؤلان فرمانداری، شهرداری و اداره فرهنگ و ارشاد بردسیر و همینطور دیگر دستگاههای مرتبط زمینه برای حضور حداکثری مردم و معرفی هرچه بهتر این منطقه گردشگری فراهم شده، بیان نمود: برگزاری این جشنواره علاوه بر آورده اقتصادی، باعث بسترسازی مناسب فرهنگی در زمینه محافظت از محیط زیست و مناطق بکر گردشگری همچون لاله زار برای مردم و گردشگران می شود.
مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمان ضمن اشاره به این که خانه های بوم گردی منطقه گردشگری لاله زار بردسیر آماده میزبانی از گردشگران هستند، اضافه کرد: با عنایت به این که لاله زار منطقه گردشگری بوده و تعداد زیادی از گردشگران و مردم استان کرمان به این منطقه سفر می کنند، ازاین رو می طلبد بر تعداد اقامتگاه های این منطقه افزوده شود.
وی افزود: برخی از دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری برای اجرای تورهای گروهی به مقصد لاله زار اعلام آمادگی کرده اند که از مردم دعوت می شود در این جشنواره شرکت نمایند.
فعالی با اشاره به اینکه برگزاری آیین گلاب گیری، عرضه و فروش محصولات و تولیدات سنتی و محلی از برنامه های جنبی ججشنوارهگل محمدی در بردسیر خواهد بود، تصریح کرد: در روز برگزاری جشنواره، برگزاری غرفه های صنایع دستی، برنامه های خاص ورزشی همچون پرواز با پاراگلایدر، قایق رانی، طناب کشی، مسابقات بومی و محلی و برگزاری سیاه چادر عشایری را هم خواهیم داشت.
به گزارش آثارنیوز به نقل از ایسنا، منطقه لاله زار در ۸۰ کیلومتری شرق بردسیر و ۱۲۰ کیلومتری کرمان قرار دارد که یکی از خوش آب و هواترین مناطق ایران به حساب می آید و سالانه افراد زیادی برای بهره بردن از این زیبایی و آب و هوای خوش به این منطقه سفر می کنند.
این منطقه در ارتفاع ۳۰۰۰ متری از سطح دریا قرار دارد و خانه های مسکونی که در این منطقه ساخته شده، مرتفع ترین مناطق مسکونی کشور است و به همین علت به این منطقه بام کرمان هم گفته می شود.
منطقه لاله زار محل تولد مرغوب ترین گل های محمدی در جهان است.






منبع:

1402/03/29
12:51:08
5.0 / 5
410
تگهای خبر: آیین , اقامت , پرواز , جشنواره
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۸ بعلاوه ۲
خبرگزاری آثار تاریخی و گردشگری
asarnews.ir - حقوق مادی و معنوی سایت آثارنیوز محفوظ است

آثارنیوز

خبرگزاری آثار تاریخی و گردشگری