مدیرعامل شركت مادرتخصصی جهانگردی توضیح داد

از وام سفر و سرویسهای بهداشتی چه خبر؟

از وام سفر و سرویسهای بهداشتی چه خبر؟ آثارنیوز: مدیرعامل شرکت مادرتخصصی توسعه ایرانگردی و جهانگردی درباره ی پرداخت «وام سفر» و سرانجام پروژه «سرویس های بهداشتی» و «مولدسازی» در میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، توضیحاتی داد.


روح الله حسین زاده در رابطه با پرداخت وام ۳۰ میلیون تومانی از محل تبصره ۱۸ که پیشتر وعده آنرا داده بود، به ایسنا اظهار داشت: اجرای این طرح، منتظر تسهیلات تبصره ۱۸ است که رقم آن مشخص شده اما هنوز ابلاغ نشده است. این تسهیلات فقط شامل حال کارمندان دولت می شود، چون به گواهی کسر از حقوق نیاز دارد. تا کنون هم با حدود ۱۹ دستگاه دولتی تفاهم شده است و بمحض تخصیص تسهیلات تبصره ۱۸، آن مبلغ در اختیار بانک عامل قرار می گیرد و کارمندان می توانند خدمات سفر را خریداری کنند.
او ضمن اشاره به آماده سازی پلت فرم «ایران سفر» که با هدف رونق سفرهای ارزانقیمت در حال راه اندازی است، به ایسنا اظهار داشت: این پلت فرم با معرفی ۳۶ هزار جاذبه گردشگری آماده شده است و متقاضی می تواند سفر خویش را متناسب با هزینه ای که در اختیار دارد، برنامه ریزی کند. این پروژه با یکی از بانکها پیش می رود که سرمایه گذاری خوبی انجام داده و مطمئنا بعد از رونمایی، بانکهای دیگر مشارکت خواهند کرد. در این طرح شرکتهای خصوصی هم مشارکت دارد که در اصل مردم خدمات آنها را از این پلت فرم خریداری می کنند.
مدیرعامل شرکت مادرتخصصی توسعه ایرانگردی و جهانگردی همینطور از پیگیری طرحی برای تخصیص تسهیلات سفر از محل یارانه ها به سه دهک پایین جامعه اطلاع داد و اضافه کرد: پیشنهاد شده که همانند تسهیلات اربعین از محل یارانه ها، مبلغی در حدود دو تا پنج میلیون تومان به هر نفر از محل یارانه ها، وام سفر تخصیص داده شود. البته این طرح، فعلاً در مرحله طرحِ مبحث و پیگیری اولیه است.
حسین زاده همینطور در رابطه با پروژه سرویسهای بهداشتی که از جانب وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی مامویت آن به این شرکت واگذار شده است و بعد از گذشت دو دهه همچنان در بلاتکلیفی به سر می برد، اظهار نمود: فعلاً بودجه نداریم، اما برای برخی از آنها جانمایی انجام شده و مقرر است طراحی جدیدی داشته باشیم، چون طراحی های قبلی مشکل داشت و اقتصادی نبود. مجتمع بین راهی یا سرویس بهداشتی ساخته و به دست به بهره بردار سپرده می شد، اما بهره بردار نمی توانست نگهداری کند و یا درآمدزایی داشته باشد، ازاین رو طرح تیپ اقتصادی این پروژه ها را تغییر داده ایم.
او اضافه کرد: جانمایی برای مجتمع های بین راهی و سرویسهای بهداشتی کار دشواری است، بخشی از اراضی در اختیار مردم است، بخشی در اختیار وزارت راه و شهرسازی، گاهی هم که زمینی اختصاص یافته، قابل استفاده و در دسترس نبوده است. اصلا شکست خوردن طرح سرویسهای بهداشتی به خاطر جانمایی های اشتباه بوده است. ما دنبال جانمایی درست هستیم.
مدیرعامل شرکت مادرتخصصی توسعه ایرانگردی و جهانگردی با بیان اینکه پروژه سرویسهای بهداشتی و مجتمع های بین راهی مصوب سال ۱۳۸۵ است که قرار بود یک هزار سرویس بهداشتی و مجتمع ساخته شود، اظهار نمود: آن طرح عوض شده و پروژه با دید اقتصادی طراحی شده است و تا کنون هم ۱۰ تا ۱۲ مجتمع به پایان رسیده که برای هر یک ۴ تا ۵ میلیارد تومان هزینه شده است.
ببشتر بخوانید: پرونده «۱۰۰۰ سرویس بهداشتی» باردیگر باز شد
حسین زاده در ادامه در رابطه با اجرای طرح مولدسازی اظهار داشت: در وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با عنایت به شکل مأموریت و کار، این شرکت مادر تخصصی توسعه ایرانگردی و جهانگردی است که باید در مبحث مولدسازی اقدام نماید. مولدسازی در هر دستگاهی وجود دارد و همه دستگاههای دولتی این فضا را دارند. عدد بزرگی از املاک وجود دارد که در وزارت اقتصاد اسنادشان موجود است. اگر جزئیات طرح مولدسازی معلوم شود، احتملا وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی درگیر آن شود؛ چون که دو شرکت تسویه دارد و بخش اصلی حوزه مولدسازی در شرکتهای تسویه اتفاق می افتد.




منبع:

1401/12/06
13:40:42
5.0 / 5
471
تگهای خبر: خدمات , خرید , راه اندازی , سفر
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۳ بعلاوه ۱
خبرگزاری آثار تاریخی و گردشگری
asarnews.ir - حقوق مادی و معنوی سایت آثارنیوز محفوظ است

آثارنیوز

خبرگزاری آثار تاریخی و گردشگری