ریزش سفر عراق

ریزش سفر عراق به گزارش آثارنیوز، رئیس سازمان حج و زیارت، افزایش انصراف از سفر عراق را تایید نمود و اظهار داشت: در آذر ماه نیمی از افرادی که ثبت نام کرده بودند انصراف دادند. ریزش در سفرهای عتبات به دنبال نوسانات و افزایش نرخ ارز بوده است.


به گزارش آثارنیوز به نقل از ایسنا، سفر ارزان عتبات عراق وارد کانال چهار میلیون تومان شده، این درحالی است که اوایل تابستان سفرهای ارزان با نرخ دو میلیون و ۷۰۰ هزار تا سه میلیون تومان به اجرا گذاشته شده بود. بررسی ها بیان کننده آنست که هزینه سفر زمینی به عراق با کف قیمتی پنج میلیون و ۲۰۰ هزار تومان در حال اجرا است که این هزینه به هفت میلیون تومان هم می رسد. هزینه سفر هوایی به عراق با کاروان های زیارتی نیز با کف قیمتی ۱۰ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان شروع می شود و در مسیرهای هوایی طولانی تر، همچون مشهد از مرز ۱۳ میلیون تومان عبور می کند.
سیدصادق حسینی ـ رئیس سازمان حج و زیارت ـ، این افزایش را متأثر از نوسانات و افزایش نرخ ارز خصوصاً در ماه های اخیر دانسته و گفته که سبب انصراف از سفر زیارتی عراق شده است.
به گفته او، در آذرماه ۱۴۰۱ حدود ۹۲ هزار نفر برای سفر عتبات ثبت نام کرده بودند که نیمی از آنها به خاطر نوسانات ارز انصراف داده اند.
رییس سازمان حج و زیارت قبل تر هم اظهار داشته بود: دلار قبل از این ۲۹ هزار تومان بوده که متأسفانه هم اکنون با افزایش قیمت قابل توجهی روبه رو شده است. به همین دلیل نرخها بالا رفته است. البته شرکتها به خاطر زائرانی که از قبل ثبت نام کرده بودند ضرر کردند یا سود خودرا کاهش دادند اما نگذاشتند، نرخها افزایش پیدا کند. اگر این روند ادامه پیدا کند و ما نتوانیم ارز با نرخ مصوب برای یک دوره از دولت بگیریم نرخها بیشتر می شود.
امیرپویان رفیعی شاد ـ رئیس هیأت مدیره انجمن دفاتر سفر هوایی، گردشگری و زیارتی استان تهران ـ نیز در آذرماه اظهار داشته بود: خیلی از پروازهای تهران ـ نجف و تهران ـ بغداد باطل شده و سفر عراقی ها به ایران نیز با افت و کاهش روبه رو شده است.
سازمان حج و زیارت با این احتمال که در صورت ادامه نوسانات ارز، قیمت سفر عتبات عراق باز هم افزایش دیگری را تجربه خواهد کرد، مکاتباتی با رئیس جمهور و وزیر اقتصاد داشته تا علاوه بر اختصاص خط اعتباری ارزی برای هر فصل با هدف تثبیت نرخ ارز برای سفر عتبات عراق، وام شش میلیون تومانی قرض الحسنه نیز برای ۱۰۰ هزار نفر اختصاص پیدا کند که هنوز پاسخی به این مطالبات داده نشده است.




منبع:

1401/10/28
14:43:52
5.0 / 5
366
تگهای خبر: پرواز , سفر , شركت , گردشگری
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۹ بعلاوه ۳
خبرگزاری آثار تاریخی و گردشگری
asarnews.ir - حقوق مادی و معنوی سایت آثارنیوز محفوظ است

آثارنیوز

خبرگزاری آثار تاریخی و گردشگری