میلیونها دلار برای اسکلت یک دایناسور

میلیونها دلار برای اسکلت یک دایناسور آثارنیوز: اسکلت یک دایناسور که الهام بخش به تصویر کشیده شدن تعدادی از دایناسورهای فیلم «پارک ژوراسیک» است در یک حراجی میلیونها دلار به فروش رسید.


به گزارش آثارنیوز به نقل از ایسنا و به نقل از نیویورک تایمز، اثری که بتازگی در حراجی کریستیز به قیمت شایان توجهی به فروش رسید یکی از آثار «اندی وارهول» یا «آنری ماتیس» نبود، بلکه این دفعه یک اسکلت دایناسور چند میلیون دلار در این حراجی بفروش رسید.
حراجی کریستیز یک اسکلت دایناسور «دینونیکوس» را به مزایده گذاشت. این نوع دایناسور بعد از اکران فیلم «پارک ژوراسیک» به یکی از مشهورترین انواع دایناسور در جهان تبدیل شد. این اسکلت دایناسور در نهایت در جریان این حراجی به قیمت ۱۲.۴ میلیون دلار به یک خریدار ناشناس به فروش رسید.
حراجی کریستیز روند فروش فسیل های گرانقیمت را در پیش گرفته است، اما این مسئله مایه رنجش تعدادی از دیرین شناسان شده است، چونکه این افراد نگرانند قرار گرفتن این آثار در مجموعه های خصوصی بجای موسسات عمومی، امکان دسترسی افراد حوزه علمی به آنها را نا ممکن کند.
بگفته مسئولان حراجی کریتسیز، این فسیل دایناسور که «هکتور» نام دارد، اولین دایناسور از نوع «دینونیکوس» است که تا حالا در یک مزایده عمومی به فروش گذاشته شده است.
مسئولان حراجی کریستیز در ابتدا ارزش تقریبی این اسکلت را ۶ میلیون دلار برآورد کرده بود.
این نوع از دایناسورها برای قرار گرفتن در مرکز توجه، بیشتر مدیون «پارک ژوراسیک» هستند. جانوران عظیمی که در رمان و فیلم سال ۱۹۹۳ بعنوان «ولاسیرپتر» معرفی شده اند درحقیقت به «دینونیکوس»ها بسیار شباهت دارند.
این اسکلت از ۱۲۶ استخوان واقعی تشکیل شده است و باقی بخش های آن همچون قسمت اعظمی از جمجمه بازسازی شده اند. این اسکلت که به حدود ۱۱۰ میلیون سال قبل متعلق می باشد حوالی یک دهه پیش در یک ملک خصوصی توسط دو دیرین شناس خودآموز در «مونتانا» کشف شده است.




منبع:

1401/02/24
22:01:30
5.0 / 5
517
تگهای خبر: تصویر , خرید , فروش , ملك
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۳ بعلاوه ۳
خبرگزاری آثار تاریخی و گردشگری
asarnews.ir - حقوق مادی و معنوی سایت آثارنیوز محفوظ است

آثارنیوز

خبرگزاری آثار تاریخی و گردشگری