برگزاری نمایشگاه به روایت کتابخانه بیژن الهی در موزه ملک

برگزاری نمایشگاه به روایت کتابخانه بیژن الهی در موزه ملک آثارنیوز: موزه ملک دوستداران فرهنگ و هنر را به دیدار میراث برجای مانده بیژن الهی در کتابخانه اش، هم زمان با 9 آذر، یازدهمین سال روز درگذشت شاعر، منتقد ادبی، مترجم، پژوهشگر و نقاش فراخواند.



به گزارش آثارنیوز به نقل از روابط عمومی مؤسسه کتابخانه و موزه ملی ملک، وقف شده بر آستان قدس رضوی، نمایشگاه «به روایت کتابخانه بیژن الهی» (گزیده آثار از کتابخانه اهدایی بیژن الهی به گنجینه کتابخانه و موزه ملی ملک) به شمار می آید که کتابخانه و موزه ملی ملک به مناسبت هفته کتاب و کتاب خوانی برگزار کرده است.
«به روایت کتابخانه بیژن الهی»، گزیده ای از کتاب های اهدایی بیژن الهی، شاعر، مترجم، منتقد ادبی و زبان شناس معاصر بوده که به گنجینه کتابخانه و موزه ملی ملک اهدا شده است. این نمایشگاه تا یک ماه از ۲۹ آبان تا ۲۹ آذر ۱۴۰۰ در ساختمان کتابخانه و موزه ملی ملک برگزار شده است. نمایشگاه «به روایت کتابخانه بیژن الهی» ۵۰ جلد از کتاب های اهدایی بیژن الهی را به معرض نمایش گذاشته که یادداشت ها و حاشیه نویسی هایش بر پاره ای از کتاب ها بوده، همین طور شماری از کتاب هایی که امضای اهدا از طرف پدیدآورندگان صاحب نام را بر خود داشته است.
بیژن الهی شیرازی ۱۶ تیر ۱۳۲۴ زاده شد و در ۹ آذر ۱۳۸۹ در پی بیماری قلبی در تهران از جهان چشم فروبست و در روستای بیجده نو مازندران به خاک سپرده شد. او شاعر، منتقد ادبی، مترجم، پژوهشگر و نقاش و از بنیان گذاران نحله ادبی «شعر دیگر» در ادبیات معاصر ایران بود. داریوش کیارس شاعر و منتقد ادبی، هفت سال بعد از درگذشت الهی در سال ۱۳۹۶ خورشیدی، کتاب های وی را به کتابخانه و موزه ملی ملک اهدا کرد. این مجموعه بیش از ۷ هزار و ۵۰۰ جلد کتاب چاپ سنگی و سربی و چاپی به زبان های فارسی، عربی و زبان های اروپایی را دربرمی گیرد.
نمایشگاه «به روایت کتابخانه بیژن الهی» (گزیده آثار از کتابخانه اهدایی بیژن الهی به گنجینه کتابخانه و موزه ملی ملک) از ۲۹ آبان تا ۲۹ آذر ۱۴۰۰ در ساختمان مؤسسه کتابخانه و موزه ملی ملک به آدرس «تهران، میدان امام خمینی، سردر باغ ملی، خیابان ملل متحد (میدان مشق)» انجام می شود.
دوستداران فرهنگ خصوصاً شیفتگان کتاب و کتاب خوانی از روز شنبه تا روز چهارشنبه از ساعت ۸: ۳۰ تا ساعت ۱۵: ۳۰ و پنج شنبه از ساعت ۱۰ تا ساعت ۱۵ می توانند به تماشای این نمایشگاه بنشینند.


منبع:

1400/09/09
23:45:49
5.0 / 5
650
تگهای خبر: روستا , فرهنگ , كتاب , گنج
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۱ بعلاوه ۱
خبرگزاری آثار تاریخی و گردشگری
asarnews.ir - حقوق مادی و معنوی سایت آثارنیوز محفوظ است

آثارنیوز

خبرگزاری آثار تاریخی و گردشگری