چه کسانی به اربعین می روند؟

چه کسانی به اربعین می روند؟ به گزارش آثارنیوز سازمان حج و زیارت (کمیته اعزام ستاد مرکزی اربعین حسینی) اشاره کرد: سهیمه اربعین فقط به خادمان موکب ها اختصاص دارد و مردم از عزیمت به مرزها اجتناب کنند.


به گزارش آثارنیوز به نقل از ایسنا، دولت عراق با اختصاص ۳۰ هزار سهمیه زائر به ایران جهت شرکت در مراسم اربعین موافقت کرده است. ستاد مرکزی اربعین در ایران نیز این سهمیه را به موکب داران مختص کرده است. هرچند نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت به این تصمیم واکنش نشان داد و اظهار داشت: «بهتر بود برای قدردانی، به زوار خاصی چون مدافعان حرم و سلامت که علاقمند هستند در این مراسم حضور یابند، سهمیه ای اختصاص می یافت و به قید قرعه کسانی به این سفر راه می یافتند. اعزام موکب داران و اعضای کمیته های اربعین بعنوان خادمان زوار حسینی در کنار زوار مشتاق معنا پیدا می کند.»
اینک سازمان حج و زیارت که مسؤول کمیته اعزام ستاد مرکزی اربعین حسینی است، درحالی که از اواسط این هفته قرار بود از مردم جهت شرکت در مراسم اربعین پیش ثبت نام کند و با تصمیم ستاد مرکزی اربعین، پروسه ثبت نام عمومی را متوقف کرد، اینک با بروزرسانی اطلاعیه مربوط به ثبت نام، یادآور شده است: فقط خادمان موکب ها می توانند برای اربعین به عراق سفر کنند. این سفر هوایی بوده و تمام هزینه ها به عهده خادمان است.
در این اطلاعیه که در سماح (سامانه ثبت نام زیارت) قرار داده شده آمده است: «به اطلاع مشتاقان زیارت اربعین حسینی می رساند پیرو تصمیم دولت عراق، در خصوص تخصیص سهمیه ۳۰ هزار نفری برای جمهوری اسلامی ایران بمنظور شرکت زوار ایرانی در مراسم اربعین، باتوجه به مصوبه ستاد مرکزی اربعین باتوجه به عدم امکان توزیع سهمیه فوق در کل کشور، به سبب بروز تبعیض هایی بین مشتاقان زیارت، قرار شد سهمیه فوق به خادمان مواکب اختصاص پیدا کند.
شایان ذکر است اولویت با خادمینی است که واکسینه شده و فاقد بیماری زمینه ای بوده و نتیجه تست کرونای ایشان در هنگام ورود به عراق منفی باشد. همین طور کلیه اعزام ها باتوجه به اعلام دولت عراق فقط بصورت هوایی بوده و هزینه اعزام نیز برعهده خادمان است. ضمن اینکه تمام مرزهای زمینی بسته بوده و تردد از این مرزها ممنوعست و ضرورت دارد هموطنان از هرگونه عزیمت به مرزها اجتناب کنند.»
وزارت کشور و استانداری های غرب کشور نیز تاکید کرده اند که مرزهای زمینی ایران و عراق بسته است و مردم از مراجعه به این مرزها اجتناب کنند. معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور تاکید کرده که دولت عراق به هیچ وجه با تردد زمینی موافقت نکرده است. چنان چه هموطنان ما به هر نحوی وارد کشور عراق شوند، عراق مجازات خودش را دارد.
دولت عراق فقط با سفر هوایی در اربعین موافت کرده است. سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری نیز گفته پروازهای اربعین از ۲۸ شهریورماه بوسیله فرودگاه حضرت امام (ره)، مشهد، اصفهان، تبریز، شیراز و اهواز انجام می شود.
سازمان هواپیمایی کشوری همین طور اعلام نموده قیمت بلیت پروازهای اربعین را به زودی اطلاع خواهد داد. با وجود این، برخی شرکت های هواپیمایی فروش بلیت پروازهای این مسیر را با نرخی در حدود ۱۰ میلیون تومان آغاز نموده اند.
فرودگاه بین المللی امام خمینی هم در اطلاعیه ای از زائرانی که قصد دارند در مراسم اربعین شرکت نمایند، خواسته است پیش از دریافت ویزای معتبر عراق، برای رزرو بلیت پرواز به این کشور اقدام نکنند. دولت عراق تاکید کرده بدون ویزا زوار را نمی پذیرد و در فرودگاه های این کشور ویزا صادر نمی کند.
وزارت امور خارجه هنوز درباره چگونگی صدور ویزای اربعین اطلاع رسانی نکرده است.




منبع:

1400/06/17
23:44:13
5.0 / 5
714
تگهای خبر: پرواز , زمینه , سفر , شركت
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۶ بعلاوه ۴
خبرگزاری آثار تاریخی و گردشگری
asarnews.ir - حقوق مادی و معنوی سایت آثارنیوز محفوظ است

آثارنیوز

خبرگزاری آثار تاریخی و گردشگری