هتلداران ایران به دنبال واكسن كرونا

هتلداران ایران به دنبال واكسن كرونا به گزارش آثارنیوز در جلسه هیأت مدیره جامعه هتلداران ایران اعلام شد: مقرر است یک شرکت واردکننده واکسن کرونا طی قراردادی واکسن مورد مطالبه هتلداران را تأمین کند.


به گزارش آثارنیوز به نقل از ایسنا، بعد از انتشار جدول زمان بندی واکسیناسیون کرونا برپایه ردیف شغلی و سنی در اردیبهشت ماه سال جاری، رئیس جامعه هتلداران ایران نسبت به اولویت ندادن به کارکنان صنعت توریسم بخصوص هتل ها در واکسیناسیون کرونا معترض شد و برای در اولویت قرار دادن کارکنان صنعت هتلداری، دلایلی را برشمرد؛ همچون اینکه کارکنان هتل ها مدام با افراد مختلف سر و کار دارند، آنها به مسافرانی خدمات می دهند که با هر انگیزه ای شامل پزشکی و درمانی، مأموریت اداری و... در هتل ها اقامت دارند، یعنی برای مدتی مشخص در هتل زندگی می کنند. این مسافران باید احساس امنیت کنند و خاطرشان از بابت ایمنی هتل و سلامتی کارکنانش جمع باشد. روشن است که کارکنان هتل ها باید در اولویت اول واکسیناسیون باشند.
کمی بعدتر، معاون گردشگری در پاسخ به مطالبات فعالان گردشگری برای واکسینه شدن، اظهار داشت که مبحث در اولویت قرار گرفتن واکسیناسیون کرونا ویژه فعالان گردشگری از دو مسیرِ وزارت بهداشت و شرکتهای تولیدکننده واکسن داخلی درحال پیگیری است که این اقدام می تواند بعنوان فعالیتی مؤثر در آماده سازی بستر لازم برای پذیرش توریستهای خارجی باشد.
اخیرا هم رئیس جامعه گردشگری الکترونیک در نامه ای به وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، برای واردات ۱۰ میلیون دُز واکسن کرونا به منظور مصرف بخش گردشگری با هدف رونق باردیگر این صنعت در ایران اعلام آمادگی کرده است.
در این نامه ضمن اشاره به کمبود واکسن در ایران و بحرانی که گریبان صنعت توریسم را گرفته است، به سفر خیلی از شهروندان ایرانی به کشورهای همسایه برای تزریق واکسن و اهداف این کشورها برای رونق گردشگری خود پرداخته شده است. همینطور یادآوری شده مسافرانی که در آینده قصد سفر به اروپا و یا نقاط دورتر را دارند دریافت کارت واکسن جزو مدارک مورد نیاز آنها است. در نتیجه، جامعه گردشگری الکترونیک آمادگی دارد به منظور تسریع در افزایش ایمنی گردشگران خروجی و ورودی به کشور و فعالان گردشگری و هتلداری برای تسریع در رونق و توسعه گردشگری کشور با همکاری یکی از هلدینگ های بین المللی گردشگری سلامت منطقه، به واردات ۱۰ میلیون دُز واکسن اسپوتنیک روسی به کشور تحت نظارت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی اقدام نموده و در عین حال، یادآور شده که تزریق این واکسن ها با همکاری بیمارستان های معتبر خصوصی داخل کشور انجام می شود.
در نامه جامعه گردشگری الکترونیک همینطور آمده که این واکسن ها با قیمت مناسب قبلا پیش خرید شده و در چند مرحله با همکاری مراکز درمانی درصورت صدرو مجوز واردات در نخستین فرصت به کشور وارد خواهد شد و در ادامه هم یادآور شده که ورود ۱۰ میلیون دُز واکسن که برای ۵ میلیون نفر قابل استفاده خواهد بود بخش مهمی از نیاز واکسن گردشگران ایرانی عازم خارج از کشور و هم توریستهای خارجی را که بدون واکسیناسیون وارد کشور می شوند و به استفاده از واکسن علاقه مندند علاوه بر واکسیناسیون اعضای صنعت توریسم برطرف می کند و باعث آغاز باردیگر صنعت بی رمق گردشگری خواهد شد.
معاون گردشگری هم از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی خواسته که این درخواست را مورد بررسی قرار دهد.
اینک جامعه هتلداران ایران در جلسه هیأت مدیره مطرح کرده که برای واکسینه کردن کارکنان هتل های کشور بحث ها و رایزنی هایی صورت گرفته و طبق درخواست جامعه هتلداران ایران، مقرر است شرکت واردکننده واکسن طی قراردادی واکسن کرونا در اختیار هتل های کشور قرار دهد.
در این نشست همینطور عنوان شد که اگر این برنامه ریزی به خوبی پیش برود و هتل ها واکسن بگیرند، در گام بعدی برای مسافران هتل ها هم واکسن در نظر گرفته می شود.
صنعت توریسم ایران برپایه آخرین آماری که وزیر میراث فرهنگی و گردشگری در اسفندماه ۹۹ اعلام کرد، ۲۲ هزار میلیارد تومان از ویروس همه گیر کرونا متضرر شده است. از طرفی، رئیس انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی از خروج حدود ۵۰ درصد متخصصان گردشگری به دنبال تعطیلی و توقف گسترده سفرها اطلاع داده است. به قول جامعه هتلداران ایران هم تا اسفندماه ۹۹ نزدیک به دو سوم نیروی شاغل در هتل ها بیکار شده اند و بیشتر از ۱۴ هزار میلیارد تومان به صنعت هتلداری کشور خسارت وارد شده است.
از طرفی، در ایام اخیر سفر شهروندان ایرانی به ارمنستان و دیگر کشورها برای تزریق واکسن واکنش برانگیز شده است. ارمنستان که تابحال نزدیک به دو درصد از جمعیت ساکنش واکسینه شده اند، در تصمیمی اعلام نمود که مازاد واکسن کووید را به صورت مجانی به اتباع خارجی می تواند تزریق کند. این اقدام ارمنستان، حالا این کشور را به قطب گردشگری سلامت برای ایرانیان تبدیل نموده است و وضعیت و شکل سفر شهروندان ایرانی به این کشور، هزینه های این سفر و عوارضِ گران خروج از کشور هم بحث برانگیز شده. این درحالی است که متولیان سلامت و گردشگری، ایران را یکی از قطب های گردشگری سلامت در منطقه می دانند و از سویی بارها ادعای تأمین واکسن کرونا برای کشورهای دیگر در صورت راه اندازی خط تولید واکسن های ایرانی مطرح گردیده است.




منبع:

1400/04/26
09:34:15
5.0 / 5
642
تگهای خبر: آموزش , اقامت , ایمنی , توریست
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۴ بعلاوه ۵
خبرگزاری آثار تاریخی و گردشگری
asarnews.ir - حقوق مادی و معنوی سایت آثارنیوز محفوظ است

آثارنیوز

خبرگزاری آثار تاریخی و گردشگری