در نشست مجازی معاونان گردشگری دو كشور؛

توسعه گردشگری ایران و افغانستان مورد تاكید قرار گرفت

توسعه گردشگری ایران و افغانستان مورد تاكید قرار گرفت به گزارش آثارنیوز معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی طی وبینار مشترک با معاون گردشگری کشور افغانستان، سازوکار اجرایی توسعه گردشگری میان دو کشور را در روزهای کرونا و پساکرونا در دستور کار قرار داد.



به گزارش آثارنیوز به نقل از مهر، ولی تیموری در وبینار مشترک ایران و افغانستان که با هدف بررسی مسائل در ارتباط با توسعه روابط گردشگری دو کشور در دوران کرونا و پساکرونا در محل معاونت گردشگری برگزار شد؛ طی گفتگوی مجازی با مژگان مصطفوی معاون گردشگری کشور افغانستان، بحث و تبادل نظر پیرامون راهکارهای توسعه گردشگری دو کشور را بیان کرد.
وی در این جلسه ضمن اشاره به اسناد همکاریهای گذشته، تهیه پیش نویس برنامه اجرایی جدید را الزامی خواند و بر اهمیت برگزاری نشست های BtoB بخش خصوصی حوزه گردشگری دو کشور تصریح کرد.
تیموری همینطور برگزاری نشست های کمیته های فنی گردشگری مشترک میان ایران و افغانستان را به صورت ادواری و مستمر دارای دستاوردهای گسترده و احصاء مصوبات اجرایی جدید مطابق با شرایط روز کرونا و پساکرونا را دارای اهمیت بسیار خواند.
همچنین در این جلسه معاون گردشگری کشور نسبت به تقویت همکاریهای حوزه آموزش گردشگری دو کشور با برگزاری کارگاه های آموزشی، مشارکت و یاری رساندن در امر ارزیابی و درجه بندی تأسیسات گردشگری کشور افغانستان، اعلام آمادگی کرد.
در این وبینار به دستور معاون گردشگری کشور تبادل اسامی شرکت ها و دفاتر خدمات مسافرتی که از هر دو طرف مجوز فعالیت در حوزه گردشگری سلامت را دارند؛ به منظور ساماندهی معضلات گردشگران این حوزه و کوتاه شدن دست دلالان از این بازار در رأس امور اجرایی مشترک پیش رو قرار گرفت و همینطور بر بازگشایی مرزهای دو کشور و اعزام گردشگران سلامت افغانی به ایران با رعایت پروتکل های بهداشتی تاکید شد.
تیموری همچنین ضمن اشاره به اهمیت همکاریهای بین المللی همچون مشارکت کشورهای عضو اکو و OIC، رخدادهای جهانی گردشگری پیش رو در ایران همچون انتخاب استان مازندران و شهر ساری بعنوان پایتخت گردشگری اکو در سال ۲۰۲۲ و یا برگزیدن شهر اردبیل به عنوان پایتخت گردشگری اکو در سال ۲۰۲۳ را حائز اهمیت خواند و تصریح کرد با عنایت به میزبانی جمهوری اسلامی ایران از چند نشست بین المللی پیش رو، آمادگی همکاری با حوزه گردشگری کشور افغانستان در این حوزه وجود دارد.
او همینطور طرف افغان را جهت مشارکت مجازی یا حضوری در نمایشگاه گردشگری و صنایع وابسته تهران که در اسفند ماه سالجاری برگزار خواهد شد؛ دعوت کرد.
در وبینار برگزار شده مسائلی دیگر همچون چالش های بخش روادید دو کشور، اهمیت زیرساخت های حمل و نقل همچون افتتاح خط ریلی خاو-هرات بعنوان فرصت تبادل توریست و هم اجبار همکاری در شاخه های متنوع گردشگری عنوان شد.
در این نشست مجازی علاوه بر ولی تیموری معاون گردشگری کشور، حسن نوریان رئیس اداره گذرنامه و روادید وزارت امور خارجه، محمد قاسمی مدیرکل بازاریابی و تبلیغات گردشگری، سید جواد موسوی مدیرکل دفتر نظارت و ارزیابی گردشگری، رئیس گروه دفتر بازاریابی و کارشناسان این بخش حضور داشتند.


منبع:

1399/10/06
22:55:30
5.0 / 5
1178
تگهای خبر: آموزش , توریست , خدمات , شركت
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۱ بعلاوه ۲
خبرگزاری آثار تاریخی و گردشگری
asarnews.ir - حقوق مادی و معنوی سایت آثارنیوز محفوظ است

آثارنیوز

خبرگزاری آثار تاریخی و گردشگری