مدیركل میراث فرهنگی لرستان خبر داد:

كشف یك مجموعه سنگ نگاره جدید در لرستان

كشف یك مجموعه سنگ نگاره جدید در لرستان به گزارش آثارنیوز مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی لرستان از کشف یک مجموعه سنگ نگاره جدید در شهرستان الیگودرز آگاهی داد و اظهار داشت: این مجموعه شامل 20 نگاره از نوع صخره کَند است.



به گزارش آثارنیوز به نقل از مهر، سیدامین قاسمی امروز دوشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در حین عملیات گشت زنی همکاران یگان حفاظت یک مجموعه سنگ نگاره جدید در شهرستان الیگودرز کشف شد.
وی اضافه کرد: این مجموعه نویافته شامل تعدادی نقش کنده بر روی صخره هاست و به لحاظ دیرینه شناسی و تاریخی حائز اهمیت فراوان است.
مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی لرستان اضافه کرد: تعداد این نقاشی ها بیش از ۲۰ مورد است که به صورت پراکنده در یک مجموعه منسجم و یک محیط فرهنگی- تاریخی قرار دارند.
عطا حسن پور کارشناس دیرینه شناسی در این رابطه اظهار داشت: نگاره های صخره ای نویافته از نوع صخره کند هستند که با تکنیک کوبشی نقر شده اند.
وی اضافه کرد: با کشف این مجموعه تا حالا سه مجموعه نقش نگاره صخره ای در شهرستان الیگودرز کشف شده است.
این کارشناس دیرینه شناسی گفت: نقش های این مجموعه ی نویافته شامل نقوش حیوانی، انسانی و گیاهی است و از دیدگاه تاریخ هنر و دیرینه شناسی حاوی اطلاعات ارزشمندی برای پژوهشگران این عرصه خواهد بود.


منبع:

1399/09/18
17:48:10
5.0 / 5
1222
تگهای خبر: تاریخ , دیرینه شناسی , صنایع دستی , فرهنگ
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۳ بعلاوه ۵
خبرگزاری آثار تاریخی و گردشگری
asarnews.ir - حقوق مادی و معنوی سایت آثارنیوز محفوظ است

آثارنیوز

خبرگزاری آثار تاریخی و گردشگری