بررسی اعزام زائرین ایرانی به عراق و سوریه

بررسی اعزام زائرین ایرانی به عراق و سوریه به گزارش آثارنیوز رئیس سازمان حج و زیارت از بررسی راهكارهای جدید برای اعزام زائرین به عتبات عالیات با درنظر گرفتن شرایط جدید ویروس كرونا اطلاع داد.


به گزارش آثارنیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی حج، در شورای برنامه ریزی و هماهنگی بعثه مقام معظم رهبری و سازمان حج و زیارت که به ریاست حجت الاسلام والمسلمین سیدعبدالفتاح نواب - نماینده ولی فقیه در امور حج - برگزار شد، علی رضا رشیدیان - رئیس سازمان حج - اظهار داشت: در شرایط کنونی از روش های قبلی برای اعزام زائر به سوریه و عراق نمی توان بهره برد و باید با استفاده از ظرفیت دفاتر کارگزاری و بخش غیردولتی بسترهای زیارتی برای جذب و اعزام زائر فراهم گردد.
او با اشاره به ضرورت توجه به مسائل مالی و نظارت های فرهنگی، بر ایجاد تنوع در بسته های زیارتی و انعطاف بیشتر در عرضه خدمات به زائرین تصریح کرد.
نواب، نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت هم از دست اندرکاران دو حوزه اعزام زائرین به عراق و سوریه خواست در نشست های کارگروه های تخصصی با حضور نماینده فرهنگی بعثه مقام معظم رهبری راهکارهای پیشنهادشده را بررسی و طرح جدیدی متناسب با شرایط کنونی به این شورا ارائه نمایند تا پیگیری و هماهنگی لازم با دستگاه های مسؤول صورت گیرد.
او اضافه کرد: در نشست های تخصصی به نظرات کارشناسان وزارت بهداشت و ستاد ملی مبارزه با کرونا توجه گردد و پاسخگویی به نیاز معنوی مردم هم مدنظر قرار گیرد.
اعزام زائرین ایرانی به عتبات عالیات عراق و سوریه با شیوع کرونا متوقف گردید. سازمان حج و زیارت همزمان با تصمیم گیری عراق برای برگزاری مراسم دهه نخست ماه محرم و پیاده روی اربعین، پیشنهادهایی را برای ازسرگیری اعزام به عراق با رعایت پروتکل های بهداشتی به عراق عرضه کرد که هنوز پاسخی به آن داده نشده است. از سوی دیگر، مرزهای عراق و سوریه کماکان به روی زائرین خارجی بسته است.




منبع:

1399/07/22
13:24:04
5.0 / 5
1860
تگهای خبر: خدمات , فرهنگ , وزارت
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۸ بعلاوه ۲
خبرگزاری آثار تاریخی و گردشگری
asarnews.ir - حقوق مادی و معنوی سایت آثارنیوز محفوظ است

آثارنیوز

خبرگزاری آثار تاریخی و گردشگری