در هفته گردشگری؛

استارت خودرو های سفر زده شد

استارت خودرو های سفر زده شد آثارنیوز: خودرو های مسافرتی و كمپرها همزمان با هفته گردشگری رالی های مختلفی را در سراسر كشور برگزار می كنند مقرر است كلوپ كمپرسواران نیز راه اندازی شود.



خبرگزاری مهر _ گروه فرهنگ؛ کمپر خودروهایی هستند که برای انجام سفر در طولانی مدت برای اقامت و استراحت و حمل و نقل مسافران محدود تجهیز شده اند بعضی از مالکان خودرو های فرسوده نیز توانسته اند خودرو های خودرا برای انجام سفرهای طولانی مدت به نحوی تجهیز کنند که احتیاجی به سرویس بهداشتی و یا حمام بین راهی نداشته باشند. برخی دیگر خودرو های سواری را به اتاقکی متصل کرده اند که به آنها کشنده می گویند. تعداد این خودرو ها که غالباً کاربری سفری هم پیدا کرده اند خیلی در ایران شناخته شده نیستند بنا بر این بعضی از رانندگان در جاده با مشکل مجوز تردد مواجه می شوند چون بعنوان مثال یک خودروی سواری دیگر کاربری جا به جایی مسافر را ندارد و حالا به یک اتاقک سیار تبدیل گشته است.
مالکان این خودرو که سابقه زیادی در سفرهای طولانی مدت دارند درصدد برآمده اند تا با ایجاد یک کلوپ و گردهمایی بتوانند زیر نظر کانون جهانگردی و اتومبیلرانی قرار بگیرند تا با عضویت در این کلوپ و همکاری با کانون بتوانند مشکلاتشان را همچون در حوزه گرفتن مجوز تردد حل کنند.
چون این کانون قبلاً هم در حوزه مجوز تردد به ماشین های تاریخی و استفاده و تغییر کاربری خودرو های تاریخی فعالیت داشته است و از آنجائیکه قسمتی از فعالیت هایش در حوزه سفر است می تواند مسائل مربوط به این خودرو های مسافرتی را نیز حل کند.
210 خودروی ون، سواری، کمپر و … در محوطه بیرونی کاخ نیاوران روز گذشته سوم مهر ماه پارک شد. کانون جهانگردی کاخ نیاوران را برای این منظور انتخاب نمود کاخی که جنبه تاریخی و موزه ای دارد و برای بعضی از میراث دوستان انتخاب این مکان جای سوال داشت!
با این وجود از بامداد تا شب این خودرو ها پارک بودند تا بازدیدکنندگان با کمپر آشنا گردند. مردم داخل خودرو ها را نگاهی می انداختند و از صاحبان آنها درباره هزینه تجهیزات و نوع به کار گیری منابع آب و فاضلاب و روشنایی و سرمایش و گرمایش سوال می پرسیدند. صاحبان این خودرو ها نیز که معمولاً اهل سفر و صبور هستند به آنها پاسخ می دادند چون معتقدند که باید مردم را با کمپر آشنا کرد.

این روزها که ویروس کرونا دامن گیر اهالی سفر شده و میل به سفر با خودروی شخصی را بین مردم بیشتر کرده، استقبال از این کمپرها نیز زیاد است اما بعضی از هزینه های اصلی همچون نرخ خودرو اجازه خرید آنها را به مردم نمی دهد با این وجود کمپرداران اهتمام دارند بیشتر با خودروهایشان سفر کنند بدین سبب در تلاشند تا مشکلاتشان را نیز حل کنند.
آنها در کاخ نیاوران جمع شدند تا نخستین تجربه رسمی گردهمایی را داشته باشند. در واقع در این برنامه عضوگیری برای کلوپ شروع شد.
تا کنون نیز هواداران و خودروداران به صورت مجازی گروه هایی را ایجاد کرده بودند اما مقرر است از این به بعد کلوپ کمپرسواران زیر نظر کانون جهانگردی و اتومبیلرانی فعالیت کند.
امروز جمعه چهارم مهر ماه نیز همزمان با آغاز هفته گردشگری، کمپرهای شرکت کننده؛ کاخ نیاوران را ترک کرده و رالی تور گردشگری خودرو های مسافرتی به مقصد سمنان را استارت می زنند.
خودروهای کمپر بعد از عبور از شریف آباد، پاکدشت، ایوانکی، سرخه و گرمسار به شهرستان سمنان رسیده و در راه خود از کاروانسرای تاریخی لاسجرد سرخه، کاروانسرای ده نمک و کاروانسرای شاه عباسی سمنان بازدید می کنند.
همزمان با هفته گردشگری و آغاز روز جهانگردی غیر از این برنامه، کانون جهانگردی و اتومبیلرانی رالی تور خانوادگی را نیز برگزار می نماید.
در این رالی که امروز جمعه ۴ مهر برگزار می شود، حدود ۸۰ دستگاه خودرو مسیر اندیشه به منطقه گردشگری متل قو را طی خواهند کرد. شرکت کنندگان در این رالی ضمن رعایت تمامی قوانین و شیوه نامه های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی در امتداد کمک به جلوگیری از انتشار ویروس کرونا، از جاذبه های گردشگری مسیر همچون پیست اسکی دیزین بازدید می کنند.
دوره آموزش رایگان موتورسواری در مجموعه ورزشی انقلاب کرج نیز ویژه بانوان روز دوم مهر ماه انجام شد و رالی خودرو های کلاسیک در راه تهران- نمک آبرود در ایام ۹ تا ۱۱ مهر نیز انجام می شود.

دوره آموزش افزایش مهارت های رانندگی و موتورسواری ویژه کارکنان خانم وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی از دیگر برنامه های در نظر گرفته شده ویژه بانوان است که تاریخ برگزاری آن در ایام آینده اعلام خواهد شد.
همایش و نمایشگاه کلوپ کمپر ۴ تا ۷ مهرماه در خرگوش دره، همایش اتومبیل های اسپرت شهری و آر سی ۴ مهر در استان البرز، رالی گردشگری خودرو های دودیفرانسیل ۴ مهر در استان فارس و رالی تور خودرو های دودیفرانسیل ۴ مهر از کاخ مروارید کرج به مجموعه فرهنگی تاریخی نیاوران، همچون ویژه برنامه های کانون جهانگردی و اتومبیلرانی در هفته های گردشگری و دفاع مقدس است.
همچنین رالی گردشگری موتورسیکلت سواران ۹ مهر از محل وزارت میراث فرهنگی به مجموعه فرهنگی تاریخی سعدآباد، رالی موتورسیکلت های سنگین ۹ تا ۱۱ مهر در راه وزارت میراث فرهنگی– نمک آبرود، رالی تور خانوادگی گردشگری هرمزگان– رودان ۱۰ مهر، رالی تور خودرو های دو دیفرانسیل، رالی تور وسیله های نقلیه تاریخی و رالی تور موتورسیکلت های سنگین در مشهد مقدس، همایش رالی تور شهری خودرو های تاریخی و دو دیفرانسیل در همدان، رالی کویرنوردی در استان یزد در ایام ۱۰ و ۱۱ مهر، انجام خواهد شد.
در همین حوزه رالی تور طبیعت گردی سافاری ۱۱ مهر در استان لرستان، همایش کلوپ سافاری با هدف پاکسازی کویر ۱۰ تا ۱۱ مهر در کویر مرنجاب، رالی تور وسیله های نقلیه تاریخی ۱۱ مهر بطور همزمان در استان های فارس، اصفهان، یزد، آذربایجان شرقی، بوشهر، البرز و قزوین انجام می شود.


منبع:

1399/07/05
13:44:18
5.0 / 5
1895
تگهای خبر: آموزش , اقامت , اندیشه , بنا
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۳ بعلاوه ۳
خبرگزاری آثار تاریخی و گردشگری
asarnews.ir - حقوق مادی و معنوی سایت آثارنیوز محفوظ است

آثارنیوز

خبرگزاری آثار تاریخی و گردشگری