تعداد میراث ملی در خاتم یزد از ۸۰ اثر فراتر می رود

تعداد میراث ملی در خاتم یزد از ۸۰ اثر فراتر می رود یزد رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان خاتم با اشاره به تهیه ۱۸ پرونده ثبتی جدید از میراث فرهنگی این شهرستان، اظهار داشت: با ثبت این پرونده ها بعنوان اثر ملی، تعداد بناهای ثبتی خاتم از مرز ۸۰ اثر فراتر می رود.


«عباس قدیریان» از تهیه ۱۸ پرونده ثبتی از مواریث فرهنگی-تاریخی این شهرستان اطلاع داد و اظهار نمود: در شهرستان خاتم بیشتر از ۲۰۰ اثر تاریخی - طبیعی پرارزش شناسایی شده و تا کنون، ۷۱ اثر از مجموع این آثار در لیست آثار ملی ثبت شده است.
وی با بیان این که برخی از این پرونده ها مربوط به شهر مروست و تعدادی به شهر هرات و روستاهای تحت نفوذ آن شامل قلعه ها، خانه‎ها و مساجد تاریخی مربوط است، اظهار داشت: با ثبت این آثار و پرونده های در انتظار ثبت، تعداد بناهای ثبتی خاتم از مرز ۸۰ اثر فراتر رفته که این مساله، تاریخی بودن این شهرستان را نشان می‎ دهد.
این مسئول ثبت آثار تاریخی پرارزش در لیست میراث ملی کشور را وظیفه ذاتی میراث فرهنگی در قبال حراست و حفظ ابنیه تاریخی اعلام نمود و اظهار داشت: این مهم، سبب شناخته شدن و ارتقای حافظت از بناها و بافت‎های تاریخی در زیر راستای قانون می شود.
وی ادامه داد: اداره میراث فرهنگی شهرستان خاتم از سال قبل تابحال با پیگیری، بررسی و شناسایی بناهای پرارزش شهرستان نسبت به تهیه و ارسال حدود ۱۸ پرونده ثبتی، جهت ثبت در لیست آثار ملی همت کرده است.
به گزارش آثارنیوز به نقل از ایسنا و به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی یزد، قدیریان در مورد پرونده ابنیه تاریخی ارسال شده هم خاطرنشان کرد: بعضی از بناهایی که پرونده ثبت آنها تهیه و به استان ارسال شده، شامل قلعه های علاء الدین، کریم آباد، زین آباد، سلیم آباد، گبری، رحمت آباد، مسجد تاریخی فتح آباد، خانه غفاری و بناهای پرارزش دیگری شده است.



1399/05/27
10:18:21
5.0 / 5
2048
تگهای خبر: آثار تاریخی , بنا , تاریخ , روستا
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۷ بعلاوه ۳
خبرگزاری آثار تاریخی و گردشگری
asarnews.ir - حقوق مادی و معنوی سایت آثارنیوز محفوظ است

آثارنیوز

خبرگزاری آثار تاریخی و گردشگری