دوره آموزشی كارشناس ارزیابی اقامتگاه بوم­گردی ابلاغ گردید

دوره آموزشی كارشناس ارزیابی اقامتگاه بوم­گردی ابلاغ گردید آثارنیوز: مدیركل دفتر مطالعات آموزش گردشگری از ابلاغ دوره آموزشی تكمیلی «كارشناس ارزیابی اقامتگاه بوم­گردی» آگاهی داد.


به گزارش آثارنیوز به نقل از روابط عمومی معاونت گردشگری، زاهد شفیعی با اعلان اینکه هدف از طراحی این دوره آموزشی، تسلط کامل کارشناسان ارزیابی تأسیسات گردشگری نسبت به ضوابط و خاصیت های اقامتگاه­ های بوم­گردی است، اضافه کرد: از این پس کارشناسان ارزیابی تأسیسات گردشگری برای دریافت مجوز ارزیابی اقامتگاه­ های بوم­گردی، ملزم به گذراندن دوره آموزشی تکمیلی «کارشناس ارزیابی اقامتگاه بوم­گردی» هستند.
مدیرکل دفتر مطالعات آموزش گردشگری درباره محتوا و روش اجرای این دوره، توضیح داد: این دوره آموزشی به صورت کارگاه­ های عملی تشریح ضوابط ساختمان و تأسیسات، تجهیزات و ملزومات، خدمات به مهمان، منابع انسانی و آموزش، ایمنی و بهداشت و توسعه پایدار و دسترسی، مطابق با «ضوابط بهره­ برداری، ارزیابی و درجه­ بندی اقامتگاه­ های بوم­گردی» به مدت ۱۲ ساعت برگزار می­ شود.
وی افزود: مؤسسات آموزشی گردشگری در سراسر کشور می­ توانند در صورت دارا بودن شرایط لازم برای دریافت مجوز برگزاری این دوره، اقدام نمایند و مدرسین معرفی شده باید علاوه بر دارا بودن سوابق تجربه عملی در حوزه بوم گردی، گواهینامه معتبر دوره آموزشی کوتاه مدت «کارشناس ارزیابی تأسیسات گردشگری» را نیز ارائه نمایند.
قبل از این و در سال ۱۳۹۸، دوره آموزشی «کارشناس ارزیابی و مدیرفنی طرح تطبیق ضوابط تأسیسات گردشگری» و همین طور «ضوابط بهره­ برداری، ارزیابی و درجه­ بندی اقامتگاه­ های بومگردی» توسط وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ابلاغ گردیده بود.
به گزارش آثارنیوز به نقل از ایسنا، آمارهای وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی نشان می دهد: تا کنون برای حدود ۲۲۶۳ واحد، مجوز بوم گردی صادر گردیده است. افزایش شمار این واحدهای اقامتی جزو سیاست های این وزارتخانه بود. تاکید بر کمیت بومگردی ها در سال های گذشته، سبب افت کیفیت این اقامتگاه ها شده است، موضوعی که مورد انتقاد صاحبان بومگردیها نیز هست.




منبع:

1399/04/22
16:06:22
5.0 / 5
2432
تگهای خبر: آموزش , اقامت , ایمنی , خدمات
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۲ بعلاوه ۲
خبرگزاری آثار تاریخی و گردشگری
asarnews.ir - حقوق مادی و معنوی سایت آثارنیوز محفوظ است

آثارنیوز

خبرگزاری آثار تاریخی و گردشگری