پیشبینی كاهش سفرهای گردشگری بین المللی در سال ۲۰۲۰

پیشبینی كاهش سفرهای گردشگری بین المللی در سال ۲۰۲۰ به گزارش آثارنیوز سازمان جهانی گردشگری به علت انتشار ویروس «كرونا» حدود ۲۰ الی ۳۰ درصد كاهش را برای سفرهای بین المللی سال ۲۰۲۰ پیش بینی نمود.


به گزارش آثارنیوز به نقل از ایسنا و به نقل از فرانس۲۴، این آمار پیشبینی شده در حالی روز جمعه از جانب «سازمان جهانی گردشگری» اعلام گردید كه پیشتر در ششم مارس كاهش ۱.۰ الی ۳.۰ درصدی به علت محدودیت های مسافرتی تخمین زده شده بود.
این سازمان همینطور در ابتدای سال ۲۰۲۰ حدود ۳.۰ الی ۴.۰ درصد رشد گردشگری بین المللی را برای سال ۲۰۲۰ پیشبینی كرده بود.
دبیركل سازمان جهانی گردشگری در اطلاعیه ای اعلام نمود: «گردشگری حوزه ای است كه (در این مدت) گرفتار بیشترین خسارت مالی شده است. واضح است كه میلیون ها شغل در رابطه با این حوزه در خطر نابودی قرار دارند.»
سازمان جهانی گردشگری همینطور به این نكته اشاره نمود كه كسب و كارهای كوچك و متوسط حدود ۸۰ درصد از كسب و كارهای حوزه گردشگری را می سازند كه منبع درآمد زنان، جوانان و جوامع محلی محسوب می شوند.
در سال ۲۰۰۹ در جریان بحران جهانی اقتصادی آمار گردشگری بین المللی با ۴.۰ درصد كاهش و در سال ۲۰۰۳ و در جریان انتشار ویروس بیماری «سارس» هم آمار گردشگری بین المللی با ۴.۰ كاهش مواجه گردید.
بعد از انتشار ویروس «كرونا» كشورهای بسیاری برای كنترل گسترش این ویروس قوانین و محدودیت های مسافرتی مختلفی تعیین كردند. هم اكنون بیشتر از سه میلیارد نفر در سرتاسر جهان در شرایط قرنطینه زندگی می كنند.
خیلی از رویدادهای بزرگ فرهنگی و كنفرانس های تجاری به منظور كاهش تماس بین مردم لغو شده اند و یا به تعویق افتاده اند. خیلی از خطوط هواپیمایی هم تعداد پروازهای خویش را به حداقل رسانده اند.
در سال ۲۰۱۹ آمار سفرهای بین المللی با ۴.۰ افزایش مواجه گردید. فرانسه، اسپانیا و ایالات متحده در رتبه پربازدیدترین كشورهای سال ۲۰۱۹ قرار گرفتند.
صنعت توریسم ۱۰ درصد از تولیدات ناخالص داخلی و شغل های جهان را به خود مختص كرده است.



1399/01/10
13:39:00
5.0 / 5
3288
تگهای خبر: پرواز , زندگی , سفر , فرهنگ
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۶ بعلاوه ۱
خبرگزاری آثار تاریخی و گردشگری
asarnews.ir - حقوق مادی و معنوی سایت آثارنیوز محفوظ است

آثارنیوز

خبرگزاری آثار تاریخی و گردشگری