امروز در نشست هماهنگی انجام شد؛

اعلام برنامه های گردشگری صدا و سیما در نوروز 99

اعلام برنامه های گردشگری صدا و سیما در نوروز 99 به گزارش آثارنیوز مسؤلان بخش های مختلف سازمان صداوسیما، برنامه های خویش را در حوزه معرفی جاذبه های گردشگری كشور در نوروز ۹۹ معرفی كردند.



به گزارش آثارنیوز به نقل از مهر، چهل وپنجمین نشست ستاد مركزی هماهنگی خدمات سفر، امروز دوشنبه۲۳ دی با حضور نمایندگان دستگاه های مختلف در سالن مذاكرات مركز همایش های بین المللی صدا و سیما برگزار گردید.
در این برنامه رمضانعلی موسوی مقدم قائم مقام سازمان صدا و سیما اظهار داشت: ب طور كلی، سفر نگاه فرهنگی دارد و این مورد در آموزه های دینی ما هم آمده است. كشور ما ظرفیت های زیادی دارد. شاید این تنوع فرهنگی و آداب و رسوم در كشورهای دیگر كمتر باشد. متناسب با این ظرفیت ها، رسانه های زیادی هم بوجود آمده است. اما حالا می بینیم كه تمركز سفرها روی شمال كشور است. اساسا یكی از دلایلی كه می تواند تأثیرگذار باشد، شبكه های استانی است كه در این حوزه می توانند فعالیت بیشتری كنند.
در ادامه وحید كمالی مدیركل صدای استان ها اظهار داشت: ما یك رادیو زیارت، ۳۴ رادیو پیام و ۷۵ شبكه داریم. قاعدتاً در روزهایی مانند نوروز ۹۹، رادیو مرجعیت بیشتری دارد چون بیشتر سفرها زمینی است. كارهای جریان ساز از حالا شروع شده است مانند برنامه هایی با مبحث «ایران را پاكیزه نگه داریم» یا موضوعاتی در ارتباط با «آسیب زدن به محیط زیست»، پویش هایی مانند «ایمن برانیم تا سالم بمانیم» هم آغاز به كار كرده اند. برای معرفی جاذبه های ایران، برنامه «ایران را بگردیم» تولید شده است. اتوبوس گردشگری هم در استان ها گردش می كند تا نقاط دیدنی را معرفی نماید.
وی اضافه كرد: باید كاری نماییم كه سفرها در طول سال صورت گیرد ولی حالا هر زمان آموزش و پرورش تعطیل باشد، مبحث سفر پیش می آید ازاین رو ما هم در این ایام برنامه های بیشتری داریم.
پخش ۱۰۰ مستند در نوروز ۹۹
فرشید شكیبا سرپرست حوزه قائم مقامی رئیس مركز سیمای استان ها هم در این جلسه اظهار داشت: ما كلیپ ها و مستندهای جذاب گردشگری را تولید كرده ایم كه حتی بعضی از آنها در قطارها هم پخش می شود. بیشتر از ۱۰۰عنوان كلیپ بین ۴ تا ۷ دقیقه تولید شده است. «شبكه شما» بعنوان شبكه گردشگری فعالیت دارد و روزانه سه ساعت از برنامه های خویش را به گردشگری اختصاص می دهد.
وی اضافه كرد: در ادامه همین رویكرد، مستند «شاهراه در قم» بزودی رونمایی می شود. «من یك چوپان هستم» هم عنوان مستندی در حوزه معرفی كارآفرین های استان فارس است. «آتش دل حبیب» هم عنوان مستندی است كه به معرفی صنایع دستی بومی در قزوین می پردازد. «فرود از آبشار دره عشق» مستندی جذاب درباره كوهنوردی در چهارمحال و بختیاری است. مستند «نان و گرگ» هم درباره زندگی اسكندر رئیسی و حمایتش از گرگ ها است. حالا در همه استان ها مستندهایی را در دست تولید داریم. در نوروز ۹۹ هم ۱۰۰ مستند پخش خواهد شد.
سرپرست حوزه قائم مقامی رئیس مركز سیمای استان ها همینطور اظهار داشت: از معاون گردشگری می خواهم لیستی از مراكز عرضه خدمات گردشگری در روزهای نوروز همراه یك كارشناس در اختیار ما قرار دهند تا از راه تلویزیون، به معرفی این جاذبه ها پرداخته شود. همینطور دستگاه های مختلف چندكارشناس ثابت به ما معرفی كنند تا در مورد اعلام جدیدترین تغییرات در مراكز گردشگری یا جشنواره ها، اطلاعات لازم را بتوانیم از آنها بگیریم. ما در نوروز ۹۹ بیشتر از ۱۰۰۰ ساعت برنامه داریم كه از شبكه های استانی پخش می شوند.
سید شهرام فرزین فر هم در این برنامه به نمایندگی از معاونت سیما اظهار داشت: مستندهای «ایرانگرد» و «هفت شهر عشق» جذابیت های ایران را به تصویر كشیده اند. «نمای ۲»، «سفر بخیر»، «اقوام ایرانی»، «رادیو سفر»، «صفر تا صد»، «سفرگرد»، «ایران»، «شهرنامه»، «عیدپیما» و «دورت بگردم ایران» همچون برنامه های خوب معاونت سیما در حوزه معرفی جاذبه های گردشگری می باشد.

1398/10/23
21:56:39
5.0 / 5
4225
تگهای خبر: آموزش , تصویر , جشنواره , خدمات
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۲ بعلاوه ۳
خبرگزاری آثار تاریخی و گردشگری
asarnews.ir - حقوق مادی و معنوی سایت آثارنیوز محفوظ است

آثارنیوز

خبرگزاری آثار تاریخی و گردشگری