دستگیری حفاران غیرمجاز در شهر ری در تونل ۱۵ متری

دستگیری حفاران غیرمجاز در شهر ری در تونل ۱۵ متری به گزارش آثارنیوز فرمانده یگان حفاظت اداره كل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان تهران خبر داد: با انجام عملیاتِ مشترك یگان حفاظت و عوامل كلانتری ۱۷۴ امین اباد شهرستان ری، چهار حفار غیر مجاز در حال حفر تونل ۱۵ متری دستگیر و تحویل مراجع انتظامی شدند.



به گزارش آثارنیوز به نقل از ایسنا، به نقل از روابط عمومی اداره كل میراث فرهنگی استان تهران، سرهنگ محمد جواد سیفی - فرمانده یگان حفاظت استان تهران - با بیان این كه این تیم حفار اشیای عتیقه بر مبنای یك گزارش مردمی در داخل یك منزل در محله امین آباد شهرستان ری مورد شناسایی و دستگیری قرار گرفته است، اظهار داشت: توجه به ضرورت حفظ میراث فرهنگی سبب شده تا شهروندان خویش را برای صیانت و برخورد با تخریب گران میراث فرهنگی شریك و دخیل بدانند.
او آمار عملیات های یگان حفاظت میراث فرهنگی كه طبق گزارش های مردمی انجام شده را حاكی از حساس شدن بیش از اندازه مردم در چند سال گذشته نسبت به داشته های فرهنگی و تاریخی خود دانست و افزود: آنها این باور هستند كه هویت بخش مهمی از داشته های ملی آنهاست كه برای حفظ و حراست از آن باید در كنار دولت حضور پرنگ داشته باشند.
او افزود: تلاش ما در یگان حفاظت میراث فرهنگی سرعت عمل در برخورد با حفاران و دلالان اشیای عتیقه است و خوشبختانه نیروی انتظامی استان هم در تمام عملیات دوش به دوش پرسنل یگان حفاظت حضور داشته است.
سرهنگ سیفی از شهروندان تهرانی درخواست نمود تا در صورت مشاهده هرگونه اقدام مشكوك در نزدیكی بناها و محوطه های تاریخی موارد را سریعا به تلفن ۸۸۳۴۲۸۸۳ تا چهار گزارش كنند.



1398/10/18
18:45:18
5.0 / 5
4132
تگهای خبر: بنا , تاریخ , صنایع دستی , فرهنگ
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۸ بعلاوه ۱
خبرگزاری آثار تاریخی و گردشگری
asarnews.ir - حقوق مادی و معنوی سایت آثارنیوز محفوظ است

آثارنیوز

خبرگزاری آثار تاریخی و گردشگری