پس از صدور ویزای توریستی

قوانین عربستان برای برخورد با گردشگران هنجارشكن اعلام گردید

قوانین عربستان برای برخورد با گردشگران هنجارشكن اعلام گردید به گزارش آثارنیوز عربستان سعودی همزمان با صدور ویزای گردشگری، مبادرت به معرفی قوانینی كرد كه رعایت نكردن آنها با جریمه های مالی برای گردشگر های خارجی همراه می شود.


به گزارش آثارنیوز به نقل از دویچه وله، عربستان سعودی كه سال ها درهای خویش را بر روی توریستهای خارجی بسته بود سرانجام از روز نخست هفته جاری از صدور ویزای توریستی برای اتباع ۴۹ كشور اطلاع داد اما همزمان قوانینی را مطرح كرده كه رعایت نكردن آن بر خلاف عفت عمومی است و با جریمه های مالی ۱۳ تا ۱۶۰۰ دلار برای گردشگر های خارجی همراه خواهد شد.
همچون این قوانین كه از جانب وزارت كشور عربستان و مركز ارتباطات بین الملل دولت سعودی انتشار یافته است می توان به «پوشش بانوان» اشاره نمود كه بر مبنای آن زنان باید در محافل عمومی از لباس مناسب استفاده كنند و شانه ها و زانوهای خویش را بپوشانند اما به پوشاندن موهای خود نیازی ندارند و می توانند از «عبا» استفاده نكنند، پوششی كه زنان سعودی ملزم به استفاده از آن هستند.
استفاده از لباس های تنگ برای مردان و زنان و یا لباس هایی كه دارای نوشته ها و یا تصاویر نامناسب باشد، ابراز عشق و علاقه در انظار عمومی، عكس گرفتن از افراد بدون اجازه آنها، ریختن آشغال، تف كردن و... هم از دیگر قوانینی است كه برای توریستهای خارجی اعلام شده است.
مركز ارتباطات بین المل عربستان سعودی اعلام نمود این قانون ها بر این اساس اعلام شده اند تا اطمینان حاصل نماییم بازدیدكنندگان و گردشگر های خارجی در كشور از آنها آگاه شده و از آنها پیروی می كنند. با این وجود بسیاری معتقدند این قوانین مبهم هستند و می توان تعبیرات گوناگونی از آن داشت.
نیروهای پلیس عربستان وظیفه نظارت برای اجرای این قوانین و جریمه كردن خاطیان را بر عهده دارند و پلیس مذهبی و ضدفساد عربستان كه در چند سال گذشته قدرت كمتری داشته اند مسؤولیتی در این خصوص ندارند.
پلیس اسلامی عربستان قبل از این وظیفه اعمال قوانین اسلامی چون ممنوعیت موسیقی، الكل، اختلاط جنسی و و عدم اقامه نماز را بر عهده داشتند اما با روی كار آمدن محمد بن سلمان از سال ۲۰۱۷، قدرت این گروه ها به تدریج كاهش یافته است.
عربستان سعودی صنعت توریسم را در مركز برنامه توسعه "۲۰۳۰" خود قرار داده است و میلیاردها دلار برای پا گرفتن این صنعت هزینه كرده است و می خواهد از این طریق وابستگی خویش را به نفت كم كند. همینطور مقرر است ۵۰ جزیره در دریای سرخ به مناطق گردشگری تبدیل شوند و یك پارك گردشگری هم در ریاض افتتاح شود.



1398/07/08
21:38:39
5.0 / 5
4446
تگهای خبر: بنا , توریست , گردشگران , گردشگری
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۲ بعلاوه ۳
خبرگزاری آثار تاریخی و گردشگری
asarnews.ir - حقوق مادی و معنوی سایت آثارنیوز محفوظ است

آثارنیوز

خبرگزاری آثار تاریخی و گردشگری