شمار جان باختگان و مجروحان حادثه كربلا درحال افزایش است

شمار جان باختگان و مجروحان حادثه كربلا درحال افزایش است به گزارش آثارنیوز مدیركل عتبات سازمان حج و زیارت اعلام نمود: بنا بر اطلاعات واصله از عراق، شمار جان باختگان حادثه كربلا به ۳۶ تن رسیده و تعداد مصدومان هم ۱۲۲ تن گزارش شده است.


به گزارش آثارنیوز به نقل از ایسنا، منابع خبری عراق پیشتر به نقل از وزارت بهداشت این كشور گزارش دادند، در حادثه مراسم عزاداری عاشورای حسینی(ع) در كربلا، ۳۱ زائر جان باختند و ۱۰۰ تن دیگر مصدوم شدند.
این حادثه در جریان برگزاری مراسم «ركضه طویریج» (دویدن طویریج) كه هر سال ظهر عاشورا برای بزرگداشت قیام كربلا در میان الحرمین برگزار می شود، رخ داد و برخی از زائرین زیر دست و پا ماندند.
حجت الاسلام صحبت الله رحمانی، مدیركل عتبات سازمان حج به استناد لیست مجروحان و جان باختگان این حادثه كه در اختیارش قرار گرفته است، به ایسنا اظهار داشت: در میان اسامی انتشار یافته تا این لحظه، هنوز نام زائر ایرانی مشاهده نشده است اما ستاد ویژه ای برای شناسایی زائرین در كربلا تشكیل شده است.
این درحالی است كه رضایی، معاون سازمان حج و زیارت به یك خبرگزاری اعلام نموده است: در میان مصدومان حادثه عاشورای كربلا، هفت ایرانی مجروح شده اند كه بعد از درمان سرپایی از بیمارستان مرخص شده اند. او گفت، تا این لحظه هیچ ایرانی بین جان باختگان این حادثه شناسایی نشده اما یك بیمارستان هنوز جهت بررسی باقی مانده است.
رحمانی اما به ایسنا اظهار داشت: هنوز اطلاعات زائرین ایرانی مصدوم شده و یا جان باخته، به صورت دقیق مشخص نشده است.



1398/06/20
22:33:58
5.0 / 5
4520
تگهای خبر: بنا , وزارت
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۵ بعلاوه ۲
خبرگزاری آثار تاریخی و گردشگری
asarnews.ir - حقوق مادی و معنوی سایت آثارنیوز محفوظ است

آثارنیوز

خبرگزاری آثار تاریخی و گردشگری