تفاوت گردشگری مزرعه در دنیا و ایران

تفاوت گردشگری مزرعه در دنیا و ایران به گزارش آثارنیوز رئیس كار گروه تخصصی گردشگری اتاق فكر توسعه مازندران اظهار داشت: در استانی كه گردشگری با مرزعه تقابل دارد، زمان و انرژی زیادی برای پذیرش و مطالعه در این زمینه وجود دارد.


رمضان زاده در گفت و گو با ایسنا اظهار نمود: كارشناسان میراث استان باید در زمینه بررسی الگوهای گردشگری مزرعه در دنیا آموزش دیده تا راندمان تولید بالا و گردشگری مرزعه را در سطح كشور رواج دهیم.
وی با اشاره به اینكه چرا كشورهایی مانند بلاروس، روسیه، رومانی، انگلیس و آمریكا وارد مقوله گردشگری مزرعه شدند، خاطرنشان كرد: باید سیاست های الگویی كشورهایی كه گردشگری مزرعه را تجربه كردند، مطالعه شود چونكه این كشورها ابتدا مرز بین واژه ها را آموختند و بعد آن سیاست گذاری و پایه گذاری كردند. الگوهای گردشگری مزرعه یكی از الگوهای موفق در دنیا است،
رییس كار گروه تخصصی گردشگری اتاق فكر توسعه مازندران با اشاره به اینكه پس از مطالعه گردشگری مزرعه و داشتن زمین برای اجرایی كردن این طرح میراث می تواند بخشی از مجوزها را صادر كند، اظهار داشت: برای رشد گردشگری مزرعه احتیاج به چند شاخص مانند بخش آموزش، تقویت آگاهی و غذا داریم كه باید تامین گردد.
رمضان زاده تصریح كرد: آیا وزارت جهاد كشاورزی كه اداره كل آن در مازندران وجود دارد قانونی دارد كه به من اجازه دهد تا مقداری از مساحت زمین را زیر سازه ببرم؟ اگر جهاد كشاورزی راضی شود بنیاد مسكن به خاطر اجرای طرح های هادی كه در راه سازه مشخص است، اجازه ادامه كار را می دهند؟
وی اضافه كرد: اجرای طرح گردشگری مزرعه كار پیچیده ای بوده و احتیاج به همكاری با نهاد های مختلف با محوریت استانداری و اداره كل میراث، منابع طبیعی، محیط زیست و بنیاد مسكن دارد تا فعالیت های قانونی و اجرایی داخل یك روستا را كه بر عهده دارند، با همكاری همدیگر قانونی، مصوب و اجرا كنند.
رییس كار گروه تخصصی گردشگری اتاق فكر توسعه مازندران اظهار داشت: تا زمانی كه تناقضات قانونی بین بنیاد مسكن اجازه ساخت سازه خارج از بافت روستا را بدهد یا جهاد كشاورزی اجازه ندهد انقدر از مساحت زمین كشاورزی زیر سازه برود (تغییرات كاربری اراضی) این چالش ها سبب می شود كه اگر كسی بخواهد گردشكری مزرعه را اجرا كند، نتواند.
وی افزود: در این صورت فقط نمونه ای از گردشگری مزرعه را در كنار اقامتگاه بوم گردی عرضه می دهد كه درست نبوده و گردشگری مزرعه خود تعریف جداگانه ای دارد.
مدیر گروه جهانگردی دانشگاه مازندران اظهار داشت: آیا این صنعت توانسته جلوی تغییرات كاربری، گرفتن سواحل توسط نهادها در بخش خصوصی، شبكه های توریستی كه دور آن محفوظ شده و یا بحث ساخت خانه های دوم را در استان بگیرد؟
رمضان زاده تصریح كرد: درست است اشتغالی بوجود آمده و درآمدی وارد استان می شود اما اگر به دقت بررسی شود متوجه می شویم كه بخش زیادی از توسعه پایدار زیر سوال رفته است ازاین رو نمی توان گفت صنعت توریسم در مازندران یك صنعت موفق است.




1398/05/07
21:02:16
5.0 / 5
4289
تگهای خبر: آموزش , اقامت , توریست , روستا
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۷ بعلاوه ۲
خبرگزاری آثار تاریخی و گردشگری
asarnews.ir - حقوق مادی و معنوی سایت آثارنیوز محفوظ است

آثارنیوز

خبرگزاری آثار تاریخی و گردشگری