مدیركل میراث فرهنگی گلستان:

طلسم گردشگری دریایی در گلستان شكسته شود، راه اندازی قطار گردشگری

طلسم گردشگری دریایی در گلستان شكسته شود، راه اندازی قطار گردشگری آثارنیوز: مدیركل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گلستان اظهار داشت: برای از بین بردن دغدغه توسعه در استان باید طلسم گردشگری دریایی در گلستان را بشكنیم.



به گزارش آثارنیوز به نقل از مهر، ابراهیم كریمی بامداد پنجشنبه در جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان گلستان، اظهار نمود: امروز گردشگری دریایی یكی از موضوعاتی است كه استان های شمالی به آن پرداخته اند.
وی اضافه كرد: در تعطیلات آخر هفته پنج میلیون مسافر وارد استان های گیلان و مازندران می شوند كه قسمتی از آنها از استان های شرقی می آیند.
كریمی افزود: برای از بین بردن دغدغه توسعه در استان باید طلسم دریا در گلستان را بشكنیم.
وی افزود: امكان شنا در سواحل استان وجود ندارد و این یكی از معضلات برای جذب توریست بوده در صورتیكه زیبایی ساحل گمیشان و آب های زلال آن بستر بسیار مناسبی برای توسعه گردشگری می باشد.
مدیركل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گلستان با اشاره به اینكه ۱۳۱ كیلومتر از سواحل شمال ایران مربوط به گلستان است، اظهار داشت: ظرفیت های زیادی در بنادر گز، تركمن و خواجه نفس و جزیره آشوراده وجود دارد.
كریمی اضافه كرد: مجوزهای بندر خواجه نفس صادر شده و مقرر است ۱۸ ماه دیگر آماده شود و امیدواریم با آماده شدن سندهای گردشگری این بندر از ظرفیت های آن استفاده نمائیم.
وی با اشاره به ضرورت توسعه ریلی از خلیج فارس تا خزر اظهار نمود: مقرر است قطار گردشگری از بندر عباس تا گرگان راه اندازی شود و مذاكراتی با راه آهن داشته ایم و سرمایه گذاران هم آماده چارتر كردن قطار گردشگری هستند.
كریمی اشاره كرد: خیلی از گردشگران هرمزگان تمایل دارند به گلستان سفر كنند و امیدواریم قطار گردشگری بندر عباس - گرگان راه اندازی شود.


منبع:

1398/05/05
13:54:34
5.0 / 5
3993
تگهای خبر: بنا , توریست , سفر , صنایع دستی
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۲ بعلاوه ۳
خبرگزاری آثار تاریخی و گردشگری
asarnews.ir - حقوق مادی و معنوی سایت آثارنیوز محفوظ است

آثارنیوز

خبرگزاری آثار تاریخی و گردشگری