قبرستان باستانی زیر مهدكودك

قبرستان باستانی زیر مهدكودك آثارنیوز: بررسی های انجام شده اطلاعات بیشتری درباب كشف بقایای انسان در مهدكودكی واقع در فرانسه ارائه كرده است.


به گزارش آثارنیوز به نقل از لایو ساینس، در سال ۲۰۰۶، گروهی از كودكان در حیاط مهدكودكی واقع در شهری در جنوب فرانسه حین بازی به تلی از گل برخوردند كه این مساله در نهایت منجر به كشف بقایای انسان های متعلق به ۵۶۰۰ سال پیش شد.
پس از بررسی های مجدد مشخص شد كه قسمتی از این مهدكودك بر روی ویرانه های قبرستانی باستانی متعلق به هزاران سال پیش ساخته شده است. اما مطالعات اخیر بر روی بقایای كشف شده این مكان نشان داده است تعداد و قدمت این بقایا بیشتر از آن چیزی است كه در گذشته اعلام شده بود.
در مقاله ای كه در مجله «علم باستان شناسی» در آوریل سال جاری انتشار یافته، آمده است: تیم دیرینه شناسی كه این محل را مورد بررسی قرار داده بود، موفق به كشف بقایای ۳۰ انسان شد. این آثار شامل بقایای ۲۰ انسان بالغ و ۱۰ كودك می شود كه در عمق ۵۰ سانتی متری دفن شده بودند. نكته قابل توجه دیگر آن است كه تاریخ گذاری رادیوكربن دندان های مختلفی كه در این گودال كشف شده است، نشان داده است این اجساد در سال های بین ۳۶۰۰ سال قبل از میلاد تا ۱۲۵۰ سال قبل از میلاد در این مكان قرار داده شده اند.
اما این كه چرا این مكان ساده و بی نشان بیشتر از دوهزار سال برای دفن درگذشتگان مورد استفاده قرار می گرفت هنوز برای دانشمندان معین نمی باشد.
« هانا جیمز» استاد دانشگاه ملی استرالیا واقع در «كانبرا» بیان كرد: «مورد استفاده قرار گرفتن این مكان برای چنین مدت طولانی عجیب است چونكه هیچ نشانه خاصی در این مكان به كار نرفته است. این قبرستان بر روی یك تپه و یا محلی مشخص ساخته نشده است و بنظر می رسد محلی ناشناس باشد، پس بدین سبب نكته قابل توجهی در مورد این مكان وجود داشته كه مردم آن زمان مایل به استفاده از آن بوده اند.»
درباره هویت افرادی كه در این محل دفن شده اند اطلاعات مشخصی در دست نیست جز آن كه بیشتر آنها افراد محلی بودند. بررسی های انجام شده بر روی دندان های كشف شده در این محل نشان داده است تمامی این افراد از محصولات كشاورزی بعنوان خوراك استفاده می كردند و هیچ گاه از ماهیگیری بعنوان گزینه ای برای تامین خوراك استفاده نكرده اند.




منبع:

1398/03/09
13:57:03
5.0 / 5
4374
تگهای خبر: باستان شناسی , باستانی , تاریخ , دیرینه شناسی
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۳ بعلاوه ۳
خبرگزاری آثار تاریخی و گردشگری
asarnews.ir - حقوق مادی و معنوی سایت آثارنیوز محفوظ است

آثارنیوز

خبرگزاری آثار تاریخی و گردشگری