پاسگاه جزیره هرمز به حالت اول بازگردانده میگردد

پاسگاه جزیره هرمز به حالت اول بازگردانده میگردد آثارنیوز: معاون میراث فرهنگی اداره كل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری هرمزگان اظهار داشت: پاسگاه جزیره هرمز با رفع و اصلاح مرمت غیراصولی به حالت اولیه بازگردانده میگردد.


عباس نوروزی روز یكشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت: شكایت میراث فرهنگی از فردی كه پاسگاه قدیم جزیره هرمز را در چارچوب یك قرارداد، از دریابانی هرمزگان تحویل گرفته و اصالت بنا را گرفتار خدشه كرده بود با نظر و راهنمایی دادستانی قشم منتهی به این تفاهم شد.
وی افزود: اقدام های لازم برای بازگرداندن این بنای تاریخی باید به حالت اولیه وسط اداره كل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری هرمزگان مشخص و بر روند انجام آنها نظارت میگردد.
وی افزود: این فرد درصورت انجام صحیح و اصولی مرمت می تواند نسبت به تغییر كاربری آن با عنایت به ضوابط میراث فرهنگی اقدام نماید.
تابستان سال جاری فردی پاسگاه قدیم جزیره هرمز را كه در تملك دریابانی قرار دارد در اختیار گرفت و مبادرت به مرمت غیر اصولی آن كرد كه منجر به شكایت اداره كل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری هرمزگان از وی شد.
آن شكایت با گفت و گو و مذاكره 2 طرف منتهی به توافقی شد كه از طرف فرد در اختیار گیرنده پاسگاه قدیم هرمز نقض شد و این دلیل شكایت دوم اداره كل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری هرمزگان از وی است.
مصالح ساختمانی بكار رفته در پاسگاه قدیم جزیره هرمز گچ، سنگ، چوب چندل و شاخ برگ درخت خرما است و این بنای تاریخی متعلق به دوران پهلوی اول است كه با شماره ثبت 11472 در 24 اسفند 1383 در لیست آثار ملی به ثبت رسیده است.
3219 /6048


1397/10/16
13:58:17
5.0 / 5
4311
تگهای خبر: بنا , بنای تاریخی , تاریخ , صنایع دستی
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۵ بعلاوه ۱
خبرگزاری آثار تاریخی و گردشگری
asarnews.ir - حقوق مادی و معنوی سایت آثارنیوز محفوظ است

آثارنیوز

خبرگزاری آثار تاریخی و گردشگری