آثار تمدن قبل از تاریخ در مشگین شهر كشف شد

آثار تمدن قبل از تاریخ در مشگین شهر كشف شد آثارنیوز: اردبیل - سرپرست میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مشگین شهر از كشف آثار و نشانه های تمدن به جامانده از انسان دوران قبل از تاریخ در این شهرستان اطلاع داد.


به گزارش آثارنیوز به نقل از ایرنا، ایمانعلی ایمانی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگاران اضافه كرد: به غیر از نقوش صخره ای یا سنگ نگاره های 2 روستا در بخش مرادلو، در 10 مكان جدید هم آثاری كشف شده است.
او تصریح كرد: گستردگی و فراوانی سنگ نگاره ها و تنوع حكاكی منطقه مشگین شهر یكی از نمونه های كم نظیر در نقوش صخره ای ایران و جهان است.
به گفته سرپرست میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مشگین شهر، نقش های كشف شده از انسان های در حالت شكار با كمان، سواره در حال رفتارهای موزون و جادوگرانه است.
ایمانی اضافه كرد: استل های بز كوهی، نقش های لنگر كشی میادین شكار گوزن به صورت های فردی و جمعی، تیراندازی و صحنه های جنگ نشانگر سكونت انسان در قبل از تاریخ بخش دیگری از نقش و نگارها است.
او اظهار داشت: سنگ نگاره های منطقه مشگین شهر كه دارای نقش مایه های متنوع انسانی، حیوانی و نمادین هستند، فرصت مغتنمی برای افزایش بهره وری های هنری و توسعه گردشگری استان اردبیل است.
شهرستان مشگین شهر با 155 هزار نفر جمعیت در 90 كیلومتری شمال غربی اردبیل دارای آثار تاریخی مختلف همچون قلعه قهقهه، كاروانسرای قانلی بولاغ، مقبره سیدسلیمان فخرآباد، كهنه قلعه، چند حمام قدیمی و آب های گرم معدنی شابیل و قینرجه است.
ده ها اثر باستانی و هم سایت تاریخی شهر یئری با ده ها پیكره سنگی با حدود هشت هزار سال قدمت در این شهرستان واقع شده است.
7117/6018


1397/08/12
13:34:06
5.0 / 5
4504
تگهای خبر: آثار تاریخی , باستانی , تاریخ , تمدن
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۶ بعلاوه ۳
خبرگزاری آثار تاریخی و گردشگری
asarnews.ir - حقوق مادی و معنوی سایت آثارنیوز محفوظ است

آثارنیوز

خبرگزاری آثار تاریخی و گردشگری