تغییرات حج ۲۰۲۳

تغییرات حج ۲۰۲۳ به گزارش آثارنیوز، وزارت حج و عمره عربستان سعودی اعلام نمود که این کشور تمام محدودیت های کرونایی را برای حج ۲۰۲۳ حذف می کند و میزبان تعداد زائرین برابر یا قبل از همه گیری کرونا خواهد بود.


به گزارش آثارنیوز به نقل از رویترز، در سال ۲۰۱۹، آخرین سال پیش از شیوع همه گیری کرونا حدود ۲.۶ میلیون نفر مناسک حج را انجام دادند، اما عربستان در سالهای ۲۰۲۰ و ۲۰۲۱ تنها به تعداد کمی از ساکنان خود اجازه انجام حج را داد و در سال ۲۰۲۲ هم یک میلیون نفر حاجی خارجی به خاک عربستان وارد شدند.
وزارت حج عربستان در توئیتی اعلام نمود که در این کشور و مقدس ترین اماکن اسلامی در مکه و مدینه برای فصل حج ۲۰۲۳ هیچ محدودیتی اعمال نخواهد کرد و بدون هیچ قید و شرط و محدودیت سنی به پیش از همه گیری بازخواهد گشت.
در سال ۲۰۲۲ دسترسی به حج تنها برای زائرین ۱۸ تا ۶۵ ساله که به صورت کامل در مقابل ویروس کرونا واکسینه شده بودند و از بیماری های مزمن رنج نمی برند، محدود شده بود.
در چندین سال گذشته، سعودی ها میلیاردها دلار برای امن تر کردن یکی از بزرگترین اجتماعات مذهبی جهان هزینه کرده اند.
برنامه اصلاحات اقتصادی محمد بن سلمان، ولیعهد این کشور با هدف افزایش ظرفیت عمره و حج به ۳۰ میلیون زائر در سال و ایجاد ۵۰ میلیاردریال (۱۳.۳۲ میلیارد دلار) درآمد تا سال ۲۰۳۰ است.
همینطور قبل از آغاز همه گیری کرونا، سالانه حدود ۱۹ میلیون نفر در عمره شرکت کردند.
پیشبینی می شود که موسم حج از ۲۶ ژوئن ۲۰۲۳ (۵ تیرماه ۱۴۰۲) آغاز شود.




منبع:

1401/10/22
17:58:42
5.0 / 5
378
تگهای خبر: شركت , وزارت
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۱ بعلاوه ۵
خبرگزاری آثار تاریخی و گردشگری
asarnews.ir - حقوق مادی و معنوی سایت آثارنیوز محفوظ است

آثارنیوز

خبرگزاری آثار تاریخی و گردشگری