سفیر اسپانیا در نمایشگاه میراث باستان شناسی اسپانیا مطرح كرد:

سفر اسپانیایی ها به ایران دو برابر شده

سفر اسپانیایی ها به ایران دو برابر شده به گزارش آثارنیوز سفیر اسپانیا در تهران اظهار داشت: اسپانیا جایگاه چهارم را در میان كشورهای اروپایی دارد كه بیشترین تعداد توریست را به ایران می فرستد و سالانه این تعداد دو برابر می شود.


به گزارش ایسنا، ادواردو لوپز بوسكتس ـ سفیرپادشاهی اسپانیا در ایران ـ در نشست افتتاح نمایشگاه «میراث دیرینه شناسی اسپانیا» كه یكشنبه ۳۱ شهریور در موزه ملی ایران برگزار شد، با یادآوری این كه گردشگران اسپانیایی معمولاً در آغاز فصل پاییز و بهار به ایران می آیند، اظهار داشت: بیشتر آنها از شهرهایی مانند كاشان، اصفهان و یزد و همینطور بعضی از شهرهای دیگر بازدید می كنند كه در شناخت میراث فرهنگی ایران تابحال تاثیر بسزایی داشته است. اهمیت گردشگری تاریخی در این است افرادی كه به این سمت می آیند سطح دانش شان كمك زیادی در سفرشان به ایران كرده است.
سفیر اسپانیا در تهران همینطور تبدیل سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری به وزارتخانه را اتفاقی مهم دانست و انتخاب علی اصغر مونسان بعنوان وزیر و طالبیان، معاون میراث فرهنگی این وزارتخانه را تبریك گفت و تصریح كرد: این اتفاق برای دولت اسپانیا بسیار مهم می باشد.
وی با بیان این كه ایران با تنوع گسترده ی تاریخی اش وزارتخانه ای كه مشخصا به مبحث گردشگری و میراث فرهنگی بپردازد نیاز داشت، اظهار داشت: روابط دو جانبه بین ایران و اسپانیا در سطح خوبی است، در حوزه های سیاسی، فرهنگی و حتی اقتصادی روابط مناسبی داریم، هرچند سطح روابط اقتصادی دو كشور كاهشی شده است.
به نقل از او، برای همكاریهای فرهنگی یك عنصر اصلی یعنی میراث فرهنگی نیاز است كه بتواند به سایر ملل و كشورها نشان دهد توریسم فرهنگی اصلی ترین حوزه است.


سفیر اسپانیا در تهران، دو بازوی این همكاری مشترك را موزه ملی ایران و موزه ملی «الیكانته» در اسپانیا معرفی نمود و اضافه كرد: در موزه ملی ایران باید بر اهمیت جهانی موزه الیكانته اشاره نماییم، اهمیت این موزه دیرینه شناسی (الیكانته) در این حد است كه انعطاف بالا، ظرفیت و توانایی هایش با انطباقِ شرایط قابل تحقق است. معمولاً گرایش كلی موجود در حوزه تبادلات فرهنگی، برگزاری نمایشگاه عكس است، چون خیلی از جابه جایی ها در این شرایط عبور از مرزها را نمی طلبد، اما كار پرارزش و سخت در این موقعیت، جابجایی قطعات و اشیای پرارزش مانند دو نمایشگاه ایران و الیكانته است كه باید نسبت به این كار با حجم بالا، تصریح كرد.
بوسكتس با تاكید بر این كه یك دانش ویژه و خاص در منطقه الیكانته و حوزه گردشگری و توریسم وجود دارد كه آمادگی زیادی در آن هست، بیان كرد: از این منطقه برای تبادلات ارتباطات با كشورهای دیگر و همینطور در كنار دریا می توان استفاده كرد، مانند تبادلات با تهران كه ظرفیتی را بوجود می آورد.






1398/06/31
20:35:52
5.0 / 5
4406
تگهای خبر: تاریخ , دیرینه شناسی , سفر , صنایع دستی
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۷ بعلاوه ۴
خبرگزاری آثار تاریخی و گردشگری
asarnews.ir - حقوق مادی و معنوی سایت آثارنیوز محفوظ است

آثارنیوز

خبرگزاری آثار تاریخی و گردشگری